فیلم جانوران شگفت انگیز

خلاصه‌ای از نقدهای فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»: ۱۰۰٪ امتیاز کامل از ۲۴ منتقد جهانی

جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها، جمعه‌ی همین هفته در سینماها اکران می شود و نقدهای منتشر شده تا به اینجای کار کلمه “شگفت انگیز” را همراه خود یدک می کشند.

تا این لحظه، ۲۴ نقد توسط منتقدین سینمایی، در وبسایت راتن تومیتوز ثبت شده است که هیچ یک از آن ها منفی نیست. جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها با کسب امتیاز کامل (۱۰۰%) از ۲۴ نقد تاکنون منتشر شده، جمعه این هفته در سینماهای سراسر جهان بر روی پرده می رود.

✨ مارا رینستاین، منتقد Us Weekly، جی.کی.رولینگ، خالق هری پاتر را بخاطر فیلمنامه عمیق جانوران شگفت انگیز که اولین تجربه او به عنوان فیلمنامه نویس محسوب می شود مورد تحسین قرار می دهد.

” رولینگ…یک سرآغاز داستانیِ غیرمنتظره تاریک و پرمایه‌ی چند لایه داره که برای تکامل پیدا کردن و به بلوغ رسیدن، بیشتر از یک فیلم رو می طلبه”.

✨ منتقد Newsday، رافر گازمن، اینگونه از جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها تعریف می کند:

“جادوی ناب، یه فانتزی-ماجراجویی که تمایل داشته عضو یه خانواده قدیمی محبوب بشه.”

✨ منتقد IndieWIRE، اریک کوهن، جانوران شگفت انگیز را بخاطر روند تکاملی و متحولانه‌اش نسبت به فیلم های هری پاتر مورد تحسین قرار می دهد:

“از فیلم های هری پاتر به خوبی میشد برداشت کرد که پتانسیل بی حد و مرزی رو برای ورود مدخل های بیشتر در خودشون دارن و جانوران شگفت انگیز بدون تقلید یا تکرار فرمول فیلم های هری پاتر، بلکه با غنی تر کردن و به طور افسون کننده ای شسته و رفته کردنش، این مسئولیت رو متقبل شد و درست به موقع وارد گود شد.”

✨ منتقد New York Daily News، جو دمیانوویچ می گوید فیلم از نظر تلفیق عناصر واقعی با فانتزی کاملاً در توازن است.

“جلوه های ویژه تفننی ساختگی برای موفق بودن یه اثر فانتزی کافی نیست. از طرفی هم کار راه بنداز واقعی برای اجرای یه افسونه. جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنهای جی.کی.رولینگ – اولین کار او به عنوان فیلمنامه نویس – به اندازی کافی این عناصر رو برای مشنگ های سینما دوست تو دل خودش داره.”

✨ منتقد Entertainment Weekly کریس تاشاوتی به تحسین جلوه های ویژه جانوران شگفت انگیز و طرح داستان فیلم می پردازد و آنها را با فارنچایز ابرقهرمانی “مردان-ایکس” مقایسه می کند:

“این فیلم که توسط دیوید یتس طرفدارِ پاترِ با تجربه کارگردانی شده، مثل یه نسخه کودکانه از سری فیلم های مردان ایکس می مونه و عقل رو از سر آدم می پرونه. قشر مشنگ بیگانه هراس (یا اونطور که در آمریکا صدا میشن، بی جادو) در دنیای مخفی جادوگرانِ بدگمان و پر تب و تاپ زندگی می کنند. همانند فیلم های مردان ایکس، جلوه های ویژه فریبنده اش چشم نواز است.

✨ منتقد Time Out، کت کلارک می گوید:

“اولین فیلم از سری فیلم های فرعی هری پاتر خلاقانه و آشناست – و ادی ردمین پیشگام جادوگری دوست داشتنی جدیدی رو به وجود آورده.”

✨ منتقد The Warp، جیسون سالامونز، اندکی حساب شده تر فیلم را مورد ستایش قرار می دهد، اما در کل معتقد است که این فیلم، فیلم خوبیست و دنباله های آن محتملاً بنیاد قوی موجود را بهبود می بخشند.

“جانوران شگفت انگیز کاملاً پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یه خانواده بزرگِ موفق و پرجاذبه رو داره، پتانسیل در دام غرور افتادن هم همینطور. فیلم هنوز کامل توازن صحیح خودش رو به دست نیاورده، ولی، همونطور که از اسمش پیداست، مطمئناً می دونه کجا فرمول جادویی فیلم های باقی مونده بعدی رو پیدا کنه.”

✨ همینطور، منتقد Hollywood Reporter، جان دی فور، میگوید که :

“جانوران شگفت انگیز آنطور که باید و شاید کامل و بی عیب و نقص نیست ولی پر از صحنه های اکشن و هیجان انگیز و نماهای تحسین برانگیز و چمشگیره.”

✨ منتقد Variety پیتر دیبرگ می گوید که طرفداران هری پاتر باید بابت جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها خیالشان راحت باشد:

“مشخصه که جانوران شگفت انگیز برای طرفداران پر و پاقرص رولینگ ساخته شده و به هرحال، ممکنه برای تازه واردها گیج کننده باشه؛ طرفدارهای سرسخت رولینگ این نکته رو احساس می کنن که فیلم هرگز ساده و بی تکلف با تماشاگراش صحبت نمی کنه.”

27 دیدگاه برای “خلاصه‌ای از نقدهای فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»: ۱۰۰٪ امتیاز کامل از ۲۴ منتقد جهانی

    1. شاید چون از شکل گریوز برای پنهان کردن هویتش استفاده کرده بود و همه چوب دستی اون آدم بلند مقام رو می شناختن و دلیل دیگه ممکنه این باشه که اگه گیر میافتاد ممکن بود ابرچوبدستی رو ازدست بده.

      1. اونطوری که من شنیدم گریندلوالد و دامبلدور خیلی در به در یادگاران مرگ بودن و یادگاران مرگ براشون از نون شب واجب تر بود.
        و همچنین این رو هم شنیدم که گریندلوالد ابرچوبدستی رو بدست میاره و بعد که خیلی احساس قدرت و شاخ بودن بهش دست می ده میره جادوگر سیاه میشه و علامت ارتشش رو یادگاران مرگ می ذاره.
        در واقع ابرچوبدستی بود که بهش احساس خود بزرگ بینی می ده و فکر کنم جادوی صحنه ی اول فیلم رو هم با ابرچوبدستی انجام داد.
        بعد هم در آخر دامبلدور میاد شاخش رو می شکنه و ابر چوبدستی رو برای خودش بر می داره و گریندلوالد رو می فرستن توی همون زندانی که خودش ساختتش، یعنی نورمنگارد.
        با شکست دادن گریندلوالد دامبلدور تازه میشه و دامبلدور و شهرت و معروفیت و ولدمورت و هری پاتر و پایان….
        پس نتیجه می گیریم که گریندلوالد به احتمال ۹۹ درصد ابرچوبدستی رو داره و رو نمی کنه

  1. متشکر از تمامی دوستان فعلان دمنتوری
    دمتون گرم
    خیلی خوشحال شدم که واقعا اولین تجربه ش در فیلم نامه نویسی خانم رولینگ اینطوری به ثمر نشست

  2. سلام لطفا فایل پی دی اف فیلمنامه رو رو بزارید داخل سایت تا بتونیم استفاده کنیم من نمیتونم فایل epub رو پرینت کنم!
    لطفا دمنتور

  3. فیلم جانوارن شگفت انگیز رو روز اول شانس داشتم که ببینم، بسیار عالی. راضی کننده. امیدوارم زودتر ببینید فیلم و دوباره به دنیای جادوگری برگردید.

  4. من فیلم را دیدم در آمریکا همین امشب ۱۸ November به صورت ۳بعدی عالی بود و کمی خنده دار اومید وارم شما دوستان هم فیلم رو در ایران ببینید و لذت ببرید.
    من جا ای که جانوران از اون چمدان بیرون میان و بعد یک به یک شان باز میگردن به چمدان و اون دونیای جادو یئ رو خیلی دوست داشتم.

  5. از بچه های دمنتور میخوایم که برای اکران جانوران شگفت انگیز در سینما کوروش در اولین فرصت بعد از اکران جهانیش اقدام کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *