فیلم 6 "هری پاتر و شاهزاده دورگه" / موسیقی متن

جان ویلیامز در آهنگسازی شاهزاده دورگه همکاری خواهد کرد

امروز بوستون گلوب گزارش کرد که جان ویلیماز قرار است در نوشتن قطعاتی برای فیلم سینمایی هری پاتر و شاهزاده دورگه کمک کند. همان طور که پیش از این هم اعلام شده بود، وارنر براز آقای نیکلاس هوپر را که قبلا آهنگسازی محفل ققنوس را انجام داده بود، برای این قسمت هم انتخاب کرده است. در هر صورت این همکاری هنوز رسما تایید نشده است.

بقیه در ادامه خبر…

در ضمن، سه شنبه ی همین هفته، آقای ویلیاماز در بوستون پاپز قرار است مجموعه کنسرت هایی را اجرا کند. این موسیقی ها مربوط به آهنگسازی هایی است که از ایندیانا جونز تا جنگ ستارگان انجام داده است. در این روزنامه گفته شده که قرار است لین ردگریو هر شب به او بپیوندد تا با هم مجموعه بزرگ هری پاتر را اجرا کنند.

با آرزوی موفقیت برای آقای ویلیامز.

جهت اطلاع کسانی که با جان ویلیامز آشنایی کاملی ندارند:

جان ویلیامز اسطوره ی موسیقی در سطح بین المللی است و جزو نوابغ جهانی حساب می شود. ویکی پدیا فارسی در مورد او این طور نوشته است:

جان تاونر ویلیامز (John Towner Williams)، آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست آمریکایی، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌ها در عالم موسیقی فیلم می‌باشد. در طول شش دهه متوالی، ویلیامز موسیقی بیش از صد فیلم سینمایی مختلف را تصنیف و یا رهبری نموده‌است و بسیاری از مشهورترین قطعه‌های ساخته شده برای فیلمهای سینمایی همچون آرواره‌ها، جنگ ستارگان، سوپرمن، ئی تی، موجود فرا زمینی، ایندیانا جونز، پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر و هری پاتر از کارهای اوست. او همچنین برای چهار دور از بازی‌های المپیک، تعداد بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی و کنسرت، موسیقی تصنیف نموده و از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ میلادی رهبر اصلی ارکستر بوستون پاپز بوده‌است و هم اکنون یکی از رهبران برجسته آن به شمار می‌رود. ویلیامز پنج بار به دریافت جایزه اسکار نائل گشته و با چهل و پنج بار نامزد شدن برای دریافت این جایزه، در کنار آلفرد نیومن آهنگساز، مقام دوم بیشترین نامزدی برای جوایز اسکار را پس از والت دیسنی داراست. در سال ۲۰۰۰ میلادی، نام او به تالار مشاهیر جام هالیوود وارد شد و چهار سال بعد، نشان افتخار مجمع کندی به او اهدا گردید.