فیلم جانوران شگفت انگیز / فیلم‌ها

قبل از دیدن فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» این مطالب را بخوانید

صحنه ای از قسمت اول جانوران شگفت انگیز

هفته گذشته سرانجام اولین قسمت از مجموعه ۵ قسمتی جانوران شگفت‌انگیز با نام «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» بر روی پرده سینماها رفت و علاقه‌مندان دنیای جادویی رولینگ پس از پنج سال بار دیگر می‌توانند با ماجراهای این دنیای دوست داشتنی همراه شوند. البته این مجموعه چند ویژگی دارد که آن را از سری سینمایی هری‌ پاتر متمایز می‌کند. از یک سو بر خلاف مجموعه فیلم‌های هری ‌پاتر که اقتباسی از کتاب‌ها بود، این مجموعه هیچ ما به ازای خارجی ندارد، بنابراین نمی‌توانید حدس بزنید هر لحظه‌اش چه اتفاقی رخ خواهد داد. از طرف دیگر بر خلاف فیلم‌های هری‌ پاتر، نویسنده فیلم‌نامه این پنجگانه شخص خانم رولینگ است که این موضوع باعث می‌شود بتوان به موفقیت و همچنین جذابیت فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز امید بسیار زیادی داشت. البته برای طرفداران هری ‌پاتر ممکن است ناراحت کننده باشد که خبری از حضور هری و دوستان وفادارش، رون و هرمیون، در این فیلم‌ها نیست (یا بهتر بگوییم در دو قسمت اول فعلا خبری از آن‌ها نیست، شاید در ادامه رولینگ تصمیم بگیرد پای آن‌ها را نیز وسط بکشد)، اما خبر خوش این است که بار دیگر می‌توان با پیرمرد مهربان و دوست‌داشتنی هاگوارتز، آلبوس دامبلدور، دیدار کرد. حضور این شخصیت در قسمت دوم فیلم تایید شده است.

یکی از ویژگی‌های قسمت اول «جانوران شگفت‌انگیز» این است که داستان آن بر خلاف مجموعه هری‌ پاتر به جای بریتانیا، در آمریکا و در دهه ۱۹۲۰ میلادی اتفاق می‌افتد. ممکن است در نظر اول فکر کنید که این تفاوت آنچنان مهم نیست، اما رولینگ این نظر را ندارد. از چندین ماه پیش رولینگ شروع به نوشتن و انتشار دست‌نوشته‌هایی در پاترمور در مورد تاریخ جادوگری در ایالات متحده کرد که در این نوشته‌ها توضیح داده است چرا دنیای جادوگری آمریکا با بریتانیا تفاوت‌های خاصی دارد. این تفاوت‌ها در فیلم نیز اثرگذار هستند و از آن‌جا که ممکن است حین دیدن فیلم برایتان سوال پیش بیاید چرا رفتار کنگره جادویی ایالات متحده آمریکا (ماکوزا، معادل وزارت سحر و جادوی بریتانیا) اینگونه است یا مدرسه ایلورمورنی چیست و… بهتر است پیش از دیدن فیلم اندکی در مورد دنیای جادویی آمریکایی‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. به همین منظور لیست مطالبی که رولینگ در مورد دنیای جادویی ایالات متحده نوشته و در پاترمور منتشر کرده است و تیم ترجمه دمنتور طی ماه‌های گذشته این مطالب را برای شما ترجمه و منتشر کرده‌اند را در این پست جمع‌آوری کرده‌ایم، تا بتوانید به راحتی به این فایل‌ها دسترسی داشته باشید، آن‌ها را مطالعه کنید و با آگاهی کامل بخش جدیدی از دنیای جادویی رولینگ را تجربه کنید.

تاریخ جادوگری در آمریکای شمالی: قرن چهاردهم تا قرن هفدهم

تاریخ جادوگری در آمریکای شمالی: قرن هفدهم و پس از آن (دوره‌ای که در آن محاکمات سیلم اتفاق می‌افتد و منجر به تصویب قانون رپاپورت می‌شود)

تاریخ جادوگری در آمریکای شمالی: جادوگران آمریکا در دهه‌ی ۱۹۲۰ (دهه‌ای که ماجراهای مجموعه جانوران شگفت‌انگیز در آن اتفاق می‌افتد)

تاریخ جادوگری در آمریکای شمالی: قانون رپاپورت

مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری ایلورمورنی

کنگره جادویی ایالات متحده آمریکا (ماکوزا)

همچنین مطالعه معرفی رسمی شخصیت‌های فیلم می‌تواند مفید باشد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست با وجود اینکه تنها چند روز از اکران فیلم در سینماهای جهان می‌گذرد، اما کیفیت پرده‌ای این فیلم منتشر شده است و اگر علاقه دارید زودتر فیلم را تماشا کنید می‌توانید فیلم را با این کیفیت در دو نسخه کم‌حجم و حجیم از کانال تلگرام دمنتور دریافت کنید. اگر هم بنا دارید تا آمدن نسخه دیجیتالی و بلوری صبر کنید، خوب است بدانید که به گفته دیوید هیمن، تهیه‌کننده فیلم، این نسخه اواخر فروردین ۹۶ منتشر خواهد شد.

27 دیدگاه برای “قبل از دیدن فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» این مطالب را بخوانید

  1. سلام ممنون از اطلاعاتی که دادید اما سوالی برای من پیش اومده که آیا جادوگری بدین صورت وجود دارد اگه میشه پاسخ بدین ممنون.!!

    1. با عرض معذرت دقیقا چطور منظورتونه؟
      مسلما در دنیای واقعی کوچهی دیاگون وجود نداره و آقای الیوندری هم نیست که ازش چوب دستی بخریم.
      اصل کتاب هری پاتر جادو نبود. عشق بود. و می دونید که همه چیز با عشق لیل به هری شروع شد.
      خیلی صحبت کردم.

    2. حالا که بحث واقعی شد باید بگم اگه منظورتون اینه که با یک جمله ی «سرپنت سورتیام» یک مار کامل با تمام مولکول ها و اتم هاش از چوب دستی بیرون بیاد. باید بگم که خیر، دنیا و آفریدگارش انقدر نظم و قانون برای این دنیا گذاشتن که فقط خوندن ریاضیش صدها سال وقت می بره. پس یه همیچن چیزهایی رو ما در یک کلمه می گیم «فانتزی» یعنی ساخته ذهن {تاریک، خلاق، سیاه، زیبا و ….}
      در ضمن، اینجا فکر نکنم کسی پسر عموی دامبلدور باشه یا از ۵ تا کاربر حداقل یکیش جادوگر باشه.
      کلا خیر.
      فانتزیه، برای سرگرمیه…..

  2. به نظرم اگه قرار باشه هرمیونو هری و رون توی قسمت های بعدی باشند دیگه چرت میشه اما چیزای کوچیک مثله گردنبند یادگاران مرگ توی قسمت اول خوب بود

    1. با تشکر از نظری که دادی دوست من؛ باید بگم که امکان نداره هری و هرمیون و رون تو قسمت های بعدی باشن چون فکر کنم آخرین فیلم با سرنگونی گریندلوالد بدست دامبلدور تموم میشه و اگر هم ۱ درصد احتمال وجود این سه نفر بود، باید اول فرزند نفرین شده رو بسازن یا داستان میره بعد از فرزند نفرین شده که غیر ممکنه. در ضمن، یادگاران مرگ نماد ارتش گریندلوالد بود.

  3. ینی ممکنه مثلا مالفوی هم تو قسمت بعدی باشه؟
    یا ولدمورت؟
    یا اون سه تا بچه ی بی نظیر؟
    البته بچه که چه عرض کنم ماشاءالله دیگه واسه خودشون خانوم و آقا شدن?

  4. فعلا که سرمست از حضور پروفسور دامبلدور تو قسمت دومم.امیدوارم پای شاهزاده دورگه و ولدومورت به این مجموعه فیلما باز بشه.تو رو خدا جی کی…

  5. وااااای من فیلم رو امروز دیدم عالی بود عالی چقدر بعضی از نو مج های آمریکا متعصب بودن و واقعا باید بگم دانش آموخته های ایلورمورنی هم مهارتشون خوبه ها. و جانی دپپپپپپ تو نقش گریندال والد خیلی خوب بود. بعد از این همه مدت . پیشنهاد میکنم مطالبی ک گذاشتن تو این پست رو اول بخونید. از همه ی بچه های دمنتور ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *