فیلم 5 "هری پاتر و محفل ققنوس"

پنجمین فیلم پاتر در توکیو افتتاح می‌شود

“هری پاتر و محفل ققنوس”، پنجمین فیلم از مجموعه پرطرفدار هری پاتر، روز ۲۸ ژوئن (هفتم تیر) برای نخستین‌بار در دنیا در ژاپن به نمایش درمی‌آید.
به گزارش خبرنگار مهر، “محفل ققنوس” در حالی در توکیو افتتاح می شود که فیلم های پاتر عموما نخستین بار در بریتانیا به اکران درمی آیند. پس از نمایش فیلم جدید پسر جادوگر در توکیو، این فیلم سوم ژوئیه در لندن و هشتم ژوئیه در آمریکا نمایش داده می شود. قرار است دانیل رادکلیف، بازیگر نقش اصلی برای تبلیغ فیلم سفری چهارروزه (۲۷ تا ۳۰ ژوئن) به ژاپن داشته باشد.
به گزارش اسکرین دیلی، چهار فیلم قبلی پاتر در ژاپن کم و بیش پرفروش بودند، هر چند هر یک از دنباله ها به نسبت فیلم قبلی با موفقیت کمتری مواجه شدند. فروش “هری پاتر و سنگ جادو”، اولین فیلم این مجموعه که سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد، حدود ۱۷۱ میلیون دلار بود. در حالی که اواخر سال ۲۰۰۵ “هری پاتر و جام آتش”، ۹۷ میلیون دلار یعنی نصف فیلم اول فروخت.
بقیه در ادامه خبر…

چهار فیلم اول پاتر شامل “هری پاتر و تالار اسرار” (۲۰۰۲) و “هری پاتر و زندانی آزکابان” (۲۰۰۴) در مجموع ۵۲۳ میلیون دلار در سرزمین آفتاب تابان فروش داشتند که رقم قابل تاملی است.

نمایش افتتاحیه “محفل ققنوس” در حالی برگزار می شود که هفته گذشته جدیدترین فیلم مجموعه “اسپایدرمن” هم برای اولین بار در ژاپن به نمایش درآمد. ژاپن به تدریج به یکی از مهمترین بازارهای فیلم در دنیا تبدیل شده که می تواند مکانی قابل اعتماد برای فیلم های مستعد فروش مانند “اسپایدرمن”، “هری پاتر” و “دزدان دریایی کارائیب” باشد. “اسپایدرمن ۳” از یک مه، سه روز پیش از اکران در آمریکا، در ژاپن به نمایش عمومی درمی آید.

“هری پاتر و محفل ققنوس” را دیوید ییتس، فیلمساز ۴۴ ساله بریتانیایی کارگردانی کرده که بیشتر در حوزه تلویزیون فعالیت دارد.