دنیل ردکلیف / فیلم 5 "هری پاتر و محفل ققنوس"

دن رادکلیف: “ما مانند نیرو های فرانسوی هستیم”

مجله L.A. Times یک مصاحبه جدید با دن رادکلیف در مورد کار کردن سر صحنه هری پاتر و محفل ققنوس منتشر کرده است. در این مصاحبه ی مربوط به فیلم پنجم و طولانی هری پاتر، که شامل نقل قول هایی از دیوید یاتس کارگردان هم هست، وی دوباره تاکید کرده است که برای کارگردانی فیلم شاهزاده دورگه باز خواهد گشت، همچنین گوشه هایی از صحبت اما واتسون و دیوید هیمن تولید کننده فیلم وجود دارد. دن رادکلیف هم در مورد مبارزه اساسی در وزارتخانه بین لرد ولدمورت (رالف فاینس) و آلبوس دامبلدور (مایکل گمبون) صحبت هایی کرده است.
بخش هایی از این مصاحبه های جذاب و طولانی را در ادامه خبر مطالعه کنید…

این دو جادوگر بزرگ، در دوئل جادویی شون دفع حمله و حملات سنگین، روانه کردن طلسم ها و نفرین ها به همدیگر به اضافه یک رودخانه آتشین خیالی که به همدیگر میرسد و هر دو را خرد میکند شبیه جرقه های الکتریکی را تجربه می کنند و حرکت های دوربین، ماشین های باد ساز و تحمل اون رداهای بند، همه با هم باعث به وجود اومدن صحنه جذاب مبارزه ولدمورت و دامبلدور میشه. دنیل رادکلیف که ترسیده، در یک گوشه این مبارزه از ترس دولا شده، صورت هری پاتر که از آتش بازی ها و جرقه های آتش خاکستری شده، طلسم های چند شاخه ای که مثل مسلسل همین جور به همه جا شلیک میشن رو تحمل میکنه.

رادکلیف طی یک زمان استراحت یک صحنه از فیلم برداری گفت: "این خیلی صحنه سختی هست." قرار است مراسم بزرگداشت هری پاتر و محفل ققنوس در ۱۱ جولای برگزار شود. دنیل ادامه داد: "هری خیلی بیشتر از ظرفیتش این بار آسیب می بینه. اکثر احساسات عاطفی اون خرد میشه و همه امیدش رو از دست میده."

زمینه و تم های سیاسی فیلم در ذهن عوامل و دست اندرکاران فیلم وجود داشته، اما دیوید همین، تولید کننده فیلم گفت این بخش ها هم وجود داره، اما مرکز توجه فیلم نیست. "شکی وجود نداره که نمود های سیاسی در این داستان وجود دارند. من دوست ندارم این تفکر به وجود بیاد که فیلم سیاسی تهیه شده. این یک فیلم سرگرم کننده است." اما به هر حال دن رادکلیف و دیوید همین مجبور هستند صحبت های بیشتری در مورد طبیعیت مسائل سیاسی که در فیلم پنجم وجود دارد صحبت کنند.

دنیل رادکلیف در توصیف ارتش دامبلدور گفت: "ما مانند نیرو های فرانسوی هستیم. و ولدمورت و مرگ خواران نازی ها هستند. اما مسلما، این بار در یک مبارزه جادویی." مقایسه دنیل در اینجا هم تمام نمیشود و این طور ادامه میدهد: "هری شبیه سرباز های ویتنامی میمونه، اون مسائل دردناک رو می بینه و درک میکنه و به جامعه ش برمیگرده که اون ها رو حل و فصل کنه. این، اونجوری هست که من برای خودم تصویر کرده ام. فاج، ضمنا، مثل تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا می مونه."

دیوید یاتس چند ماه قبل گفته بود: "دن واقعا درست میگه. فاج همین جور سرگردون دور خودش میگرده. اون منبع عظیمی از اطلاعات رو در دست داره و بلر یه جورایی شبیه فاج هست."

در آخر، همان طور که در این هفته اعلام کرده بودیم، دیوید یاتس به بازگشتش در فیلم ششم، هری پاتر و شاهزاده دورگه مجددا اشاره کرده است. او گفت:

"میدونم که مایک و آلفونسور وقتی کارشون تو فیلم تموم شد از مجموعه خارج شدند. ولی من فکر نمیکنم کارم رو با این دنیا تموم کرده باشم هنور. این میتونه فیلم های خوبی برای بچه ها بشه. فیلم بعدی پر از سیاست های جنسی است و بچه ها خیلی بهتر بازی خواهند کرد و میخوام خیلی بیشتر اون ها رو در نقششون فرو کنم. این یکی کاملا هنری و جالب و سخت هست. قسمت بعدی باید خیلی جالب تر باشه."

او پوزخندی زد و ادامه داد: "تو این دو سال کار خیلی برام جالب تر از کارهای دیگه بود. به این کار معتاد شدم، نمیتونم همین جوری ولش کنم."