فرزند نفرین شده

مدیر سایت TLC: نمایش تئاتر برای داستان هشتم منصفانه نیست، اما مطمئن باشید همه آن را تجربه خواهیم کرد

ملیسا آنلی، مدیر سایت معروف، معتبر و قدیمی TLC (یا همان The Leaky Cauldron) گفت که حدس میزند این نمایش در نهایت به صورت کتاب هم منتشر شود.

همه چیز عالی بود.

ملیسا مقاله خود را با آخرین جمله‌ی کتاب آخر شروع کرد و ادامه داد:

بله، عالی بود. اما حالا دیگه نیست! چون نوزده سال گذشته و آلبوس سوروس، فرزند طلسم شده کاملا مشخص هستکه مشکلاتی داره.

تا الان هر خبری و اطلاعیه‌ای از دنیای هری پاتر داشتیم، همیشه این سوال پرسیده میشد که تکلیف کتاب هشتم چی میشه؟ حالا هم که تکلیفش مشخص شده دوباره این پرسش مطرح شده که: حالا این رو چطوری ببینیم؟

کتاب در سراسر دنیا منتشر میشه، ارزون هست، در تیراژ بسیار بالا عرضه میشه، ترجمه میشه و به دست همه میرسه. حالا این سوال واقعا منطقی پیش اومده که طرفدارهای هری پاتر در دیگر بخش‌های دنیا چطوری باید به این نمایش که هزینه بلیتش به اندازه چندین و چند کتاب هست، دسترسی داشته باشند؟ که فقط محدود به لندن هست و مختص یک سری بیننده خوش شانس میشه. وقتی که نمیتونیم مثل همیشه در موردش با هم صحبت کنیم، متن رو تحلیل کنیم و دنیایی که توی این ۲۰ سال گذشته با هری پاتر داشتیم رو با هم دوباره تجربه کنیم.

ملیسا در ادامه میگه که چقدر دنیای نمایش یا حتی فیلم سینمایی با کتاب تفاوت داره و ما طرفدارهای هری پاتر با کتاب اخت گرفتیم و این نمایش گران قیمت که اکثر ما نمیتونیم بهش دسترسی داشته باشیم، منصفانه نیست.

مدیر سایت TLC ضمن همدردی با طرفدارها، میگه که احساس اونها رو کاملا درک میکنه که ناراحت باشن. از اینکه نه میتونن به لندن برن و نه اینکه از پس هزینه‌های اون در بیان، اما به طرفدارها اطمینان میده که جای نگرانی هم نیست.

نمایش تئاتر همون طور که ماهیت متفاوتی نسبت به کتاب داره، سرنوشت متفاوتی هم پیدا میکنه. مثل کتاب زمان انتشار مشخص نداره، اما در نهایت به تولید انبوه میرسه. البته زمان میبره، اما اتفاقی هست که بالاخره میافته. در کشورهای مختلف دوباره اجرا میذارن، به مدارس راه پیدا میکنند، بصورت کتاب چاپ میشن و حتی بعضی وقتها ازشون فیلم سینمایی ساخته میشه. طول میکشه تا به این جاها برسه، اما عمرشون مانند عمر کتاب طولانی هست.

اما ملیسا در ادامه میگه که نباید انتظار داشته باشیم که این از اول تبدیل به کتاب میشد. چون مسلما رولینگ متوجه بوده که این اثر هنری باید در چه قالبی عرضه بشه تا ارزش و هویتش رو بتونه حفظ کنه. در نهایت همه جا مجبور هستیم صبر کنیم تا بتونیم فرزند طلسم شده رو تجربه کنیم. درسته که نمیتونیم همه با هم مثل همیشه و بصورت همزمان این تجربه رو داشته باشیم، اما ما طرفدارهای هری پاتر در صبر کردن تبحر داریم.

11 دیدگاه برای “مدیر سایت TLC: نمایش تئاتر برای داستان هشتم منصفانه نیست، اما مطمئن باشید همه آن را تجربه خواهیم کرد

  1. حیف اون قالب زیبای قبلی نبود این قالب مسخره رو گزاشید
    یک هدر اون قالب به کل این قالب می ارزید
    لطفا برشگردونید اصلا سایت زیبا نیست
    باتشکر یوسفی مدیر مد روز …………..

  2. magneta کاملا باهات موافقم. با این که میدونم رولینگ به داستان و خاطرات قدیم ما لظمه نمیزنه و بهش اعتماد دارم ولی بازم یه حسی به این داستان جدید دارم و چطور بگم حس خوبی نیست و بنظرم چیز خوبی از آب در نمیاد . خوب میشد داستان های تکمیلی از آینده و قبل داستان اصلی میداشت هر چند وقت تا این که یه داستان و ماجرای جدید این وسط باز شه

  3. عاقا چرا این نظر من ثبت نمیکنین.ی روز گذشته ها -_-
    راستی برای خبرای فوری تون اول علامت اخطار بود الانم شده ورود ممنوع! فلسفش چیه؟! o_O

  4. حس خوبی نسبت به ااین قضیه ندارم ،
    درسته که داستان درباره پسره هری پاتر خواهد بو نه خودش ،
    اما حس می کنم باز کردن داستانی که به زیبایی بسته شده بود فقط به آن ضربه می زند ، کاش داستان متفاوتی درباره قبل یا بعد از داستان هری نوشته می شد

  5. آقا امید شما هم باید بعنوان مدیر یکی از سایتهای پرطرفدار ایرانی درخواست چاپ کتابش بدین.
    تجربه نشون داده نامه های تاثیر گذاری مینویسم.میخواین متنش با من ترجمش با شما.بچه ها هم زیرش امصا میکنن ;-)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *