اخبار سایت / ایران / فرزند نفرین شده / ویدا اسلامیه

ویدیوی کامل گزارش دمنتور از جشن امضای «فرزند نفرین شده» در تهران

بالاخره وعده‌ی ما عملی شد و نسخه‌ی ویدیویی گزارش مفصل و فوق‌العاده جذاب دمنتور از جشن امضای «هری پاتر و فرزند نفرین شده» واقع در کتابسرای تندیس منتشر شد. این ویدیو به زحمت میلاد علیزاده‌ی عزیز، مدیر دمنتور و دوستان دمنتوری دیگری تهیه شده که به عنوان جدی‌ترین پروژه‌ی ویدیویی دمنتور به حساب میاد و سرآغاز مبارکی برای تهیه تولیدات ویدیویی جذاب دیگر از دمنتور هست.

در این گزارش بیست دقیقه‌ای، شاهد گفتگوی جدید دمنتور با خانم ویدا اسلامیه، مصاحبه با طرفداران هری پاتر در محل کتابسرای تندیس، تصاویر ویدیویی جذاب از رونمایی کتاب و جمعیت حاضر در محل خواهید بود.

اخطار: درصورتی که هنوز کتاب «فرزند نفرین شده» رو مطالعه نکردید، از دیدن این ویدیو خودداری کنید. در غیر این صورت جزییات مختصری از داستان برای شما برملا خواهد شد.

این ویدیو را از اینجا از وب‌سایت جهانی YouTube در کانال یوتوب دمنتور می‌توانید مشاهده کنید. برای هموطنان داخل کشور هم از اینجا در وب‌سایت آپارات این ویدیو قابل مشاهده و دریافت هست. به زودی نسخه‌ی ویدیو برای کانال دمنتور در تلگرام هم جهت دانلود (با کیفیت متوسط) قرار خواهد گرفت. ویدیوهای YouTube و آپارات با بالاترین کیفیت ممکن منتشر شده‌اند که مسلما توسط کاربر قابل تغییر به کیفیت پایین برای مشاهده سریعتر هم هست.

کارگردان: میلاد علیزاده
تصویربردار: علیرضا خودستانی
گرافیک: حجت گلابی

پی‌نوشت: در بخشی از ویدیو به اشتباه اشاره شد که کتاب چهارم «کورمورن استرایک» در روزهای جاری منتشر می‌شود که این مسئله صحت ندارد.

15 دیدگاه برای “ویدیوی کامل گزارش دمنتور از جشن امضای «فرزند نفرین شده» در تهران

  1. بد بودن کودک نفرین شده رو به حساب نمایشنامه بودن گذاشتن اصلا و ابدا بهانه خوبی نیست که بعضی از طرفداران متعصب این کار رو میکنند و سعی بسیاری در توجیه افتضاح بودن این اثر می کنند.
    واقعا اگر کسی در طول زندگی ش حتی اگر سه نمایشنامه خونده باشه هم هیچ وقت این حرف رو نمی زنه
    بسیاری از اثار برتر ادبی در قالب نمایشنامه نوشته شده اند از کارهای قدیمی شکسپیر گرفته تا نمایشنامه های مدرن و کارهای افرادی مثل ادوارد البی, ارتور میلر, تام استاپارد, دیوید هر و یا جان لوگن و خیلی های دیگه!
    لطف کنید قبل این که نمایشنامه بودن رو دلیل اصلی ضعف کار بهانه کنید دست کم دو یا سه عدد نمایشنامه بخونید تا متوجه شید که نمایشنامه چی هست و چجوری نوشته می شه!
    طرفدار بودن بد نیست ولی متعصب و غیرمنطقی بودن و تحسین کورکورانه هر کاری که فرد مورد علاقه تون انجام می ده خیلی با طرفدار واقعی بودن تفاوت دارد.

  2. سلام. بعد از حدود ۶-۷ ماه دوباره دارم کامنت میدم و واقعا حس خوبی داره. دلم تنگ شده بود . واقعا که ویدئو عالی بود . بنده به شخصه نتونستم در هیج کدوم از جشن ها شرکت کنم. البته دوستانم برام کتاب رو با امضاء خریدند ولی از دور نظاره گر بودم واقعا ممنون از پوشش خوبتون… امیدوارم بعد از انتشار این کتاب و …. دمنتور هم فعال تر از قبل مثل این چند وقت اخیر ادامه بده. با تشکر

  3. از نظر من کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده بد یا بی ارزش نبود ، فقط کافی نبود .شاید اگه این داستان با عنوانی خارج از دنیای هری پاتر به چاپ می رسید و فضای مجزایی رو اراعه می داد با استقبال بیشتری رو به رو می شد . البته از اونجا که متن این کتاب از سری کتاب های هری پاتر،به قلم خانم رولینگ نبود ،این کاملا طبیعی و البته بسیار ناراحت کننده است که در شخصیت های اصلی داستان تغییراتی به وجود اومد که اکثرا قابل پذیرش نبود.متاسفانه ،خوندن این داستان نا امید کننده بود چراکه ما با ذهنیتی که از داستان های پرمحتوا و با ارزش هری پاتر داشتیم به استقبال این کتاب رفتیم ، و چون این کتاب کافی نبود، باعث نا امیدی تمامی طرفداران هری پاتر شد…
    این هری چچهل ساله ی جدید ، دیگر حال و هوای (پسری که زنده ماند )را ندارد….

  4. خسته نباشید واقعا.
    رولینگ بزرگترین اشتباهش این بود که خیلی زود سن هریو برد بالا،اگه زیاد سنش بالا نمیرفت و بچه نداشتن رولینگ جا داشت هری پاترو ادامه بده با اون مغز نابغه ای که داره مخصوصا.
    ولی واقعا افسوس خیلی حیف شد خیلی

    1. هنوز هم دیر نشده چون ما حدود ۲۰ سال دست نخورده داریم این وسط که معلوم نیس چیا گذشته و میشه هری رو درگیر چیزی غیر از جای زخمش کرد که مربوط به ولدمورته.
      و حتی بعد از ۴۰ سالگی هم باز میشه اونو درگیر ماجراهای دیگه کرد.

  5. منم به عنوان یکی ازطرفدارای هری پاتر درتعجبم چطوری ارشاد اینقدر زود کتابو تایید کرد وچقد سریع وارد بازار شد چون خیلی از کتابای داستانی درسبک هری پاترهستند که وزارت ارشاد مهر تاییدروشون نزده واین کمی عجیبه.

  6. با سلام
    مثل اینکه خانم اسلامیه هم مثل مصاحبه کننده عزیزمون دچار دوگانگی شدن یا نتونستن اون چیزی که میخوان رو بیان کنن.
    مصاحبه کننده که اسمشون رو نمیدونم،(آقای علیزاده هستن؟) پیش خانم اسلامیه از کتاب تعریف کردن اما در مواجه با دو طرفدار آخری یه جورایی از کتاب شکایت کردن. من بیشترین تعجبم از این بود که بعضی از طرفدارا و حتی خود خانم اسلامیه هم از این کتاب به روش هایی تعریف کردن. واقعا خیلی برام عجیب بود مترجمی که اون همه داستان غنی و پرمحتوا رو زحمت ترجمه کشیده بودن، بیان اینجوری از یه نمایشنامه ی مسخره تعریف کنن حتی بیشتر منتقدان دنیا هم خود نمایشنامه رو به صورت جدا خیلی بی ارزش تلقی کردن.
    حالا نمایشنامه ش رو که ما ندیدیم و نمیتونیم نظر بدیم اما بعد از چندین سال نوشتن چنین چیزی یه توهین به تمامی طرفداران بیشتر نیست و هدف نوشتن و عرضه ی این نمایشنامه هم فرهنگی و تغییر یک سری مسائل عمیق بوده که به خوبی تونستن از شهرت هری پاتر استفاده کنن و به همین شکل لکه دارشم بکنن.
    این نمایشنامه حتی ارزش اونم نداشت که تیم دمنتور بیاد pdfش رو ترجمه کنه چه برسه به اینکه خانم اسلامیه و کتابسرای تندیس ترجمه و چاپش کنن.
    به هر حال من از زحمات دمنتور برای پوشش چنین واقعه ای کمال تشکر رو دارم اما بد نیست یه تحلیل موشکافانه هم خود دمنتور ارائه کنه به عنوان تنها یا یکی از مراجع معتبر دنیای هری پاتر در ایران.
    سپاس از اینکه کامنت بنده رو مطالعه کردین.

    1. دوست عزیز ، ادبیاتی که استفاده میکنید واقعا در شان یک پاتر هد و یک طرفدار به نظرم نیست. شما به راحتی این کتاب رو مسخره قلمداد میکنی و توهین به طرفداران. و این اصلا جالب نیست به نظرم. نمایشنامه ها همیشه در ساسر دنیا چاپ میشن و چیز طبیعیه تقریبا هر فیلم موفقی این رو داره . این رو اگه کمی راجب سینما مطالعه کرده باشید یا بدونید باید تشخیص بدید.
      درسته که نمایشنامه به پای رمان نمیرسه ولی به هر حال این که نمایشنامه منتشر شده یه لطف بوده در حق کسایی مث ما که نمیتونیم به تماشای نمایش اصلی بشینیم.. درکش سخت نیست. اتفاقا این یه لطف از نویسنده ها و عوامل بوده. در حق افرادی که د انگلیس نیستن یا نمیتونن ببینن نمایش رو به هر دلیلی.
      د صحبت هاتون قید کردید که حالا ما که نمایش رو ندیدیم و نمیتونیم نظر بدیم. ولی بعد از چندین سال نوشتن چنین چیزی …..
      خوب مسلمه از این جمله که شما برداشتتون اشتباهه و نمیدونید که هری پاتر و فرزند طلسم شده از ابتدا قرار بوده نمایش باشه . نه کتابی نه چیزی…. یه جور تولید مدیا تقریبا…
      بعدا از همون نمایش نامه ی تئاتر به صورت کتاب درومده .. پس اولا که برنامه ای روی نوشتن کتاب نبوده . دوما اثر نوشته ی جی کی رولینگ نیست.
      همه ی این ها رو که کنار هم بزارید پی میبرید به این قضیه. درضمن به نظرم خوبه آدم نقد سازنده بکنه مثلا از خود داستان . تا این که نقد کوبنده و تخریبی که کلا موضوع رو زیر سوال میبره .. ببخشید دوستان ولی وظیفه دونستم حتما توضیح بدم

      1. در مورد اوایل متنتون اینکه این کتاب نیس نمایشنامس. شما مثل اینکه واقعا نمیدونی که چه کسی چطوری داره بهت توهین میکنه.
        با عرض معذرت خدمت تمامی دوستان اما باید بگم صنعت سینما بره به همون جهنمی که بوده و هست و دارن ازش سو استفاده میکنن. ما داریم در مورد هری پاتر حرف میزنیم که کتابه نه فیلم و سینما. نمایش نامه اگه دقت کنین یه سری دیالوگه که باید گفته بشه. و اینکه توصیه میکنم حتما یه سر به سایت های خارجی نقد کننده بزنید.
        “خوب مسلمه از این جمله که شما برداشتتون اشتباهه و نمیدونید که هری پاتر و فرزند طلسم شده از ابتدا قرار بوده نمایش باشه . نه کتابی نه چیزی…. یه جور تولید مدیا تقریبا…”
        این جملتون رو در نظر نمیگیرم چون اگه بخوام راجبش فک کنم یه توهین کامله. بنده اولین روزهایی که حتی هنوز هیچ کلمه ای راجبه cursed child نبود رو یادمه و کاملا هم میدونستم یه نمایش نامه س چون بارها خود رولینگ گفت پس این حرفتون رو بهتره پس بگیرید چون یه نوع توهینه.
        اتفاقا شما اطلاع ندارید که قرار بود این نمایشنامه چاپ بشه نه اینکه برنامه ی جدیدی باشه، از کلمه ی کتاب هم استفاده نکنید چون این نمایشنامه س نه کتاب. نقد سازنده ی شما رو من هیچ جای نظرتون ندیدم. پس یعنی احتمال خیلی زود عاشق این کتاب شدید، تبریک میگم با بر فرض مثال کتابتون.
        همینو میگم که ارزش کتاب و دنیای هری پاتر خیلی بیشتر از اینه که این نمایش نامه رو بشه بهش وصل کرد.
        من بخوام از کجا انتقاد کنم؟ از هرمیون سیاه پوست؟ هری پاتری که حتی یه سایه از اون قبلی نیس؟ اونی که ۴۰ سالشه و بچه های دیگشم بزرگ کرده اما نمیدونه با یه بچه مثل آلبوس چیکار کنه؟ رون که یه فرد با احساس توی کتاب های قبلی قلمداد شده و اینجا صرفا یه شخصیت احمقه؟ هرمیونی که معلوم نیست وزیره یا یه زن بی عقل و بی فکر، کسی که به گفته ی خیلی از شخصیت های کتاب های قبلی احتمالا باهوش ترین دانش آموز هاگوارتز بوده.
        خب اینا حتی نصف انتقادها هم نیستن و شما میگید انتقاد سازنده داشته باشید. بنده کل نمایشنامه رو اشتباه میبینم پس به جای عبارت من از اونش خوشم نمیاد و فلان جاش اینجوریه از کلمه ی مسخره استفاده میکنم.
        این نظر شخصی بنده بود.

        1. اولا که من تو کل متنم اعلام کردم اتفاقا برای یاداوری به خود شما که این کتاب رو با رمان اشتباه نگیرید. این فقطیه فیلم نامه هست.
          صنعت سینما هم اونفدر بزرگ هست که این کار توش مهم باشه. واقعا ادبیاتتون رو درست کنید.
          درضمن ما تو حرفمون نمیشه فقط یه فاکتور رو در نظر بگیریم. سایت های نقد خارجیو هم تا دلت بخ۰واد زیر و رو کردم. درضمن بازم میگم این هری پاتر و فرزند طلسم شده از اول قرار بوده تولید نمایش باشه توهیبن هم نیست شما اشتباه برداشت کردی. بعدشم نمایشنامه در قالب کتاب ارائه میشه شما هنوز قدرت تفکیک این مسائل رو نداری . کتاب هست ولی در رده ی نمایش نامه در حقیقت فقط ژانرش فرق داره. شما به نمایشنامه میگی ماشین مثلا؟
          نه جالب توجه ات که من هنوز نصفشو خوندم و نظر خاصی هم ندارم راجبش تا اینجا.
          خدا رو شکر ارزش دنیای هری پاتر رو شما مشخص نمیکنی… کم مونده جای خالق این اثر هم نظر بدید.
          نه جای نقد خیلی هم زیاد داره. ولی همین شما اگه کتاب تو همون ادامه ی داستان قبلی بود مطمئنم از تکراری شدن داستان گله میکردید.
          درسته که نظر شخصی شماست ولی تو کامنتتون تنها چیزی که حس میشه توهین به نویسنده ها و خود رولینگ و طرفدارا هست . مسلما طرفدارا این نقد های تخریبی رو قبول ندارند. و عصبی میشن….. شما خوشت نیومده سلیقه ی هر کسی یه جور نیست که ولی حرفاتون خیلی کلیه.
          شما اگه واقعا یک پاتر هد باشید ضعیف ترین کار رو هم ازش استقبال میکنید. نقد هم میشه کرد ولی نه تخریبی. به نظرم شما یکم تئاتر هم نگاه کن بد نیست… شما اصلا توجه نداری که این کار از ابتدا قرار بوده نمایش باشه و تو ایران ما شانسی برای دیدنش نداریم. پس چاپ نمایشنامه یه فرصت بود برای ما…
          دوست عزیز من حدودا ۷ سالی میشه این سایت رو میشناسم و ۵ سالی هست عضوم .. از اینجور کانت های شما کم نبوده ولی همیشه در اقلیت بوده مورد استقبال قرار نمیگیره.
          اگه به رولینگ یه درصد هم ایمان داشته باشید اعتماد میکنید.. دیگه هم حرفی ندارم چون کلا حرفا رو در نظر نمیگیرید و باز حرف خودتون رو میزنید. ممنون

          1. یکی دو نکته بگم و تموم
            لطفا توهیناتتو در قالب کلمات محترمانه به کار نبر.
            و اینکه اینو کامل درک کن هری پاتر ذاتش رمانه حالا فیلمشم ساختن باشه مشکلی نیست اما دیگه این نمایش نامه کاملا سواستفاده بود از نظر من.
            و در ضمن چرا اینقد به فکرت میزنه که شما فرد خیلی خاصی هستی؟ یا عقل کلی؟
            تو که هنوز حتی نمایش نامه رو هم تموم نکردی اصلا چرا نظر میدی.
            من چرا باید کار ضعیف رو قبول کنم؟ به خاطر اینکه خانم رولینگ داره هر کاری میخواد رو با این سری انجام میده و ما باید فقط بگیم اوکیه؟ دوس داریم و فلان؟
            در ضمن این نمایشنامم ادامه ی همون داستانیه که شما تکراری فرض مینماییی و نمیدونم شاید کلا کتاباشم هنوز نخوندی که اخر داستات رو متوجه نشدی
            راستیدشما نقد سازنده به چی میگی؟
            اخ ببخشید خانم رولینگ یکی از کلمات نمایش نامه غلط املایی داره درستش کنین
            عجب نقد سازنده ای.
            تئاتر ببینم؟ اصلا شما میدونی که من تئاتر میبینم یا نه؟ و اینکه چه ربطی داشت من که شکایتی از نحوه ی روایت ندارم و نمیگم باید نمایش نامه جور دیگه ای نوشته میشد. من کلا با نمایش نامه ای کردنش مخالفت دارم.
            موفق باشی چون دیگه به این پست سر نمیزنم و میدونم از الان قراره چی بگی و اینم میدونم که حرف خودتو باز یه جوری بهتر میدونی یا بهتر بگم خودتو فرد بهتری میدونی.
            موفق باشی جناب بهتر

          2. اول از همه که همه ی صحبتای شما بد ترین توهین ها به جامعه ی پاتر هداست. من توهینی در قالب کلمات محترمانه نکردم.. شاید برای شما عجیبه که کلمات محترمانه بشنوی.
            کار رو ضعیف دیدی؟ قبول نکن ولی اصلا برای ما و اینجا مهم نیست.
            طرز تفکر ذهن شماست که من فکر میکنم فرد خاصی هستم… و گرنه من اصلا همچین حرفی نزدم… عقل کل هم خودمو جلوه نمیدم فقط دارم کاملا منطقی جوابتو میدم نمیتونی تحمل کنی..اینو هم که هری پاتر ذاتش رمانه رو لازم نیست شما به من بگی. شما نظرتو برای خودت نگه دار به کل طرفدارا تمامیت نده.. این نمایشنامه در بطن خودش بسیار هم عالی بود.. ولی مثل این که شما فکر میکنی این رمان هشتم هری پاتره.
            نظر دادن من به شما ربطی نداره من بیش از نصفشو خوندم و راجب جاهایی که نخوندم هم نظر ندادم. هر چی هم نباشم دست کم از شما فعال تر هستم تو این جامعه ی پاتر هدا….. که به فکرت هم شاید خطور نکنه نمیخوام از خودم تعریف کنم . ولی اولین و بزرگترین مدرسه ی مجازی رو داخل تلگرام تاسیس کردم با چند فرد دیگه که بیش از ۷۰۰ ممبر داشت. فک کنم الان برای اینم یه تخریبی تو ذهنت داری. بازم میگم نمیخواستم از خودم بگم ولی چون داری منو متهم میکنی که هیچی نیستم گفتم اینا رو. کافیه بری بپرسی شایان کیه از خیلیا . منو میشناسن. پس دست کم شما جلوی من و کارایی که کردم تو این فندوم هیچی محسوب نمیشی. نمیخواستم توهینی کنم ولی با حرفات بدجور نیش میزنی. درضمن بدون اصلا طرز تفکر و نظر برام مهم نیست فقط خواستم شفاف سازی بشه. همیشه کارای بزرگ یه سری منتقد داره . اساسا منتقد های تخریبی مثل شما یه جواب دارن اون هم اینه که : شما اگه خیلی این کاره ای خودت بیا و کار کن و چیزی ارائه بده نه این که کارای بزرگو تخریب کنی با نقد که اسم خودت بزرگ بشه . چه بهتر که این پستو نگاه نکنی…..
            نه عزیز نقد سازنده تعریفش چیز دیگه ایه که اگه ۴ تا نقد خوب خونده باشی متوجه میشی. بعدشم من همه ی کتابها رو خوندم. شما حتی همین الانم داری منو تخریب میکنی. پس کلا عادتتونه من و رولینگ هم نداره.
            اره تئاتر ببین چون از حرفات معلومه نمیبینی.
            باز هم میگم خدا رو شکر طرفدارا طرز فکر شما رو ندارن و نقد تخریبی شما هم اصلا مهم نیست. خانوم رولینگ هم کارش درسته و ادامه میده . همه اکثریت راضین از کتاب چون درک میکنن ماجرا رو. شما فقط جبهه ی طلبکارانه گرفتی. شما فکر کنم هنوز به خودت تلقین میکنی این کتاب کار رولینگه. در ضمن رولینگ حق داره هر کاری که دلش میخواد با این اثر بکنه. چون خالق این اثره و شما نمیتونی برای ایشون تعیین کنی که چیکار بکنه. شما خودتو خیلی دست بالا گرفتی. بعضیا همیشه خودشونو خیلی بالا میبینن . شما هم یکیشون.
            منم دیگه ادامه نمیدم به احترام اعضا و مدیرا. چون جواب شما رو کامل دادم ، ولی شما خودت رو حق به جانب میبینی. خدانگه دار اقا
            به هر حال گفتم که افرادی با طرز تفکر شما همیشه در اقلیت هستند و پاتر هدا توجهی به نقد شما ندارند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *