اخبار سایت / ایران / کتاب‌ها

گزارش طرح جلد‌های جدید و انتشار ردپای شیطان همراه با تصاویر

همانطور که اطلاع دارید، کتابسرای تندیس مدتی هست که اقدام به طراحی مجدد جلد کتاب‌های هری پاتر کرده که برخی از جلد‌های جدید حتی در بازار کتاب کشور توزیع هم شدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با مسئولین این انتشارات درباره‌ی این موضوع صحبتی کنیم و تصاویری هم از این جلد‌های جدید تهیه کنیم. طبق صحبتی که با دوستانمان در انتشارات کتابسرای تندیس داشتیم گفته شد که هنوز زمان مشخصی برای انتشار هر کتاب با جلد جدید مشخص نیست، کتاب‌ها با طرح جلد قدیمی باید به فروش برسند که نسخه‌ی جلد نو آن کتاب در بازار جایگزین بشه. اما چیزی که مشخص شده این است که تا نمایشگاه کتاب بعدی تهران همه‌ی کتاب‌ها با طرح جلد جدیدشون به فروش خواهند رسید و گفته شد که رنگ پس زمینه‌ی کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین شده» هم در چاپ‌های بعدی کمی روشن تر خواهد شد. طبق گفته‌ی مسئولین کتابسرای تندیس پس از آماده‌سازی و چاپ شدن همه‌ی ۸ کتاب با جلد‌های جدید کتاب‌ها به صورت بسته بندی و پکیج کامل کتاب‌ها هم به فروش خواهند رسید.

تا الان که این گزارش تهیه شده کتاب‌های «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و حفره‌ی اسرار آمیز یا همان تالار اسرار»، «هری پاتر و جام آتش جلد ۱»، «هری پاتر و محفل ققنوس جلد ۲» و کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ جلد ۱» با طرح جلد جدید چاپ شده و در بازار کتاب کشور توزیع شده‌اند همچنین طرح جلد جدید کتاب‌های «هری پاتر و زندانی آزکابان» و «هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه» هم آماده شده اند که در روزهای آینده توزیع خواهند شد.

همچنین از آخرین کتاب خانم رولینگ که در ایران ترجمه شد یعنی کتاب «ردپای شیطان» که سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های کارآگاه استرایک است هم تصاویری تهیه شد. این کتاب که چند روز پیش رسما در بازار کتاب کشور توزیع شده به گفته‌ی منتقدین و خواننده‌ها بهترین و جذاب‌ترین کتاب از مجموعه‌ی کارآگاه استرایک هست.

در زیر می توانید تصاویر مختلفی از طرح جلد‌های جدید کتاب‌های هری پاتر را مشاهده کنید. همچنین کتاب‌هایی که با طرح جلد جدید چاپ شده اند از داخل آن‌ها هم تصاویری تهیه شده که قیمت، نوبت چاپ و اندازه‌ی قلم آنها را می توانید ببینید.

19 دیدگاه برای “گزارش طرح جلد‌های جدید و انتشار ردپای شیطان همراه با تصاویر

  1. من هری پاتر و یادگاران مرگ ۱رو گرفتم جلد روش خیلی بد بود درست مثل همین تصویر بالا بود ولی خیلی چیز ها رو داشت که تو فیلم حتی بهش اشاره هم نشده بود هر چند حق میدم که نمیشه یه کتاب ۴۳۰صفحه ای رو تو دو ساعت بازی کرد ولی میتونستن یه اشاره ی‌ کوچیکی بهش بکنن

  2. درجواب پریا عزیز:اوای فاخته و کرم ابریشم ژانر جنایی دارند و مخصوص تمامی سنین هستند ولی رد پای شیطان مخصوص افراد ۱۸+هستش.

  3. یادش بخیر سال ٨١ کتاب تالار اسرار(البته با ترجمه یه نفر دیگه) را ١٨٠٠ تومن خریدم! الان تو قسمت توضیحاتش نوشته ٢٣٠٠٠ تومن!

  4. یه سوال من قبلا کتاب های هری پاتر رو با یه ترجمه دیگه خوندم که اون ترجمه از ترجمه های خانم اسلامیه خیلی بهتر بود…و به نظر من درست تر …اگه میشه یه لطف بکنین یه لیست از انتشارات و ترجمه های دیگه هم بزارین تا اون ها رو هم بشناسیم…

  5. با عرض خسته نباشید به طراح جلدهای جدید، درباره ی طرح جلدها هم باید بگم بین کتابها در نوع طراحی اختلاف هست مثلا در کتاب اول از نقاشی استفاده شده اما در کتاب هفتم یا کتاب سوم یا ششم، از تصاویر واقعی استفاده شده که یه کم انسجام کلی جلد کتابها رو پایین آورده. که البته این یک سلیقه ی شخصی در طراحیه و کاش طراح محترم یه مقدار عمومی تر عمل می کردن.

    نکته ی دیگه این که ای کاش طرح روی جلد چیزی به غیر از عنوان کتاب می بود. مثل طرح جلد کتاب سنگ جادو که تصویر جغد با نامه روش هست که کاملا نمادی از آغاز داستانه، یا کتاب شاهزاده دورگه که طرح کتاب معجون سازی روش هست که تقریبا در همه جای داستان نقشی داره (البته می شد از قدح اندیشه هم برای طرح روی جلد این کتاب استفاده کرد.).

  6. یه نکته ای که من تا به امروز متوجهش نبودم اینه که اسم انگلیسی کتاب دوم روی همه ی جلدهای کتابهای سراسر دنیا «The Chamber of Secrets» نوشته شده، ولی اینجا و یا حتی روی نسخه های قبلی کتاب تالار اسرار، عنوان اصلی کتاب «the secret chamber» نوشته شده. حالا نمی دونم دلیل خاصی بوده که اینجور نوشته شده یا اشتباه بوده.

  7. واقعا طرح جلدا زشت و کسل کننده ان. اینا مثلا طرحن? اصلا ادم باهاشون ارتباط برقرار نمیکنه. هر جیز متفاوتی که خوب نیست

  8. بله کتاب دوم هری پاتر نامش میشه تالار اسرار هست ، نه ،حفره اسرار آمیز !
    من نمیدونم چرا از خوده طرح های اورژینال کتابه هری پاتر استفاده نمیکنند؟
    بازم میگم از طرح جلد ترجمه قبلیش بهتره.
    میخواستم از خانوم ویدا اسلامیه و همین تور از وبسایت دمنتور تشکر کنم.

  9. واقعا باعث تاسفه که چرا از طرح جلدهای بسیار زیبای اصلی کتاب استفاده نکردن. ضمن اینکه اسامی لاتین کتاب رو اشتباه نوشتن. من کتابها رو ندیدم ولی امیدوارم اقلا اشتباهات چاپی داخل کتاب و همچنین اشتباه مترجم در ترجمه نام طلسمها در کتاب چهارم اصلاح شده باشه. اگرچه اسم کتاب دوم همچنان حفره اسرار امیز است که من نمیدونم مترجم محترم معادل کلمه chamber را از کجا آورده که حفره!! گذاشته یا چطور secret رو اسرارآمیز ترجمه کرده اند. ترجمه بدیهی و مورد پذیرش تالار اسرار هستش که متاسفانه در چاپهای متعدد کتاب اصلاح نشده

  10. کاش میپرسیدید کتاب های بیدل نقال کوییدیچ در گذر زمان با جانوران شگفت انگیز هم جلدش تغییر میکنه یا نه؟

  11. طرح جلدهای جدید جالب و جذابن ولی یکم مال یادگاران مرگ ناجوره آخه گردنبند سالازار اسلیترین که این شکلی نبود =____=ولی در کل خوبن….
    آها راستی ردپای شیطان و کرم ابریشم و آوای فاخته محدوده ی سنی خاصی دارند یا برای تمامی سنینه…ممنون میشم جواب بدین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *