دسته بندی نشده

جود لا، بازیگر مطرح هالیوود برای نقش دامبلدور در فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» انتخاب شد

جود لا (Jude Law) بازیگر توانای سینما، قرار است در دنباله‌ی جانوران شگفت‌انگیز نقش آلبوس دامبلدور را ایفا کند.

دومین قسمت از مجموعه‌ی سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز» دامبلدور را دهه‌ها قبل از مدیر شدن در مدرسه‌ی سحر و جادوی هاگوارتز به تصویر می‌کشد.

در این مقطع زمانی او پروفسور درس تغییرشکل در مدرسه‌ی جادوگری است و هم‌دوره‌ی گلرت گریندل والد، جادوگر سیاه دوران در «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» هست که با بازی جانی دپ حضور دارد.

در قسمت اول فیلم، جایی که مشخص شد نیوت اسکمندر به خاطر حادثه‌ای در برخورد با یک موجود جادویی، از مدرسه‌ی هاگوارتز اخراج شده است، نام دامبلدور به زبان آورده شد. این دامبلدور بود که با اخراج نیوت مخالف بود.

در نسخه‌ی جدید کتاب درسی هاگوارتز از «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» در مقدمه‌ی نیوت می‌خوانیم که گفته: «آلبوس دامبلدور برای من شخصی بالاتر از یک معلم مدرسه بود. اما جزییات بیشتر باعث نقض قانون رازداری جادویی می‌شود و همچنین به اعتماد معلم سابقم به من خدشه وارد می‌کند.»

در قسمت جدید فیلم دامبلدور قرار است حضور پیدا کند و دیوید یتس کارگردان در این مورد گفته: «جود لا بازیگر بااستعداد و خارق‌العاده‌ای است که همیشه کارهاش رو ستایش می‌کردم و حالا هم منتظرم با موقعیتی که پیش اومده، کار رو باهاش شروع کنم. میدونم که میتونه به طرز شگفت‌انگیزی تمام جنبه‌های غیرمنتظره‌ی آلبوس دامبلدور رو به تصویر بکشه. ضمن اینکه جی.کی.رولینگ گفته این مقطع زمانی زندگی دامبلدور، بسیار متفاوت هست.»

به نقل از ویکی پدیای فارسی، جود لا بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان انگلیسی است. وی کار خود را با تئاتر ملی موسیقی جوانان شروع کرد. اولین نقش تلویزیونی‌اش را نیز در سال ۱۹۸۹ میلادی انجام داد. جود لا در فیلم‌های مختلف کارگردانان شهیری همچون اندرو نیکول، کلینت ایستوود و دیوید کراننبرگ نقش‌آفرینی کرده است، اما نقشش در فیلم آقای ریپلی بااستعداد باعث شد وی نه تنها نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود، بلکه جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بفتا دریافت کند.

جود لا در فیلم‌های دیگر همچون کوهستان سرد نیز به ایفای نقش پرداخته. در این فیلم او با نیکول کیدمن هم‌بازی بود و بخاطر نقشش توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شود. نقش دکتر واتسن در فیلم شرلوک هُلمز نیز از دیگر آثار جود لا است.

جی.کی.رولینگ فیلم‌نامه‌ی «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» را شخصا به نگارش درآورد و قسمت دوم هم کاملا به عهده‌ی خودش هست.

این مجموعه، دوران جدیدی از دنیای جادوگری را به تصویر می‌کشند که مربوط به دهه‌ها قبل از ماجراجویی‌های هری پاتر در هاگوارتز می‌شود. داستان ما را به اعماق به شدت تاریک دنیای جادویی می‌برد، جایی که نیوت و قهرمانان دیگر باید برای وفاداری خود تصمیم‌گیری کنند.

پنج قسمت از این مجموعه جهت تولید برنامه ریزی شده که به کارگردانی دیوید یتس انجام می‌شوند.

تاریخ اکران دومین فیلم سینمایی «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» روز جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ (مطابق با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸) خواهد بود.

به روز رسانی:

حضور مدرسه‌ی هاگوارتز در فیلم دوم جانوران شگفت‌انگیز توسط دیوید یتس تلویحا تایید شده و برای اولین بار بعد از شش سال، دوباره هاگوارتز را خواهیم دید.

نقل قول از دیوید یتس:
«اون توی هاگوارتز تدریس میکنه… صحنه‌هایی که جو براش نوشته واقعا دوست داشتنی هستن. دامبلدور جوان خیلی به دل میشینه.»

16 دیدگاه برای “جود لا، بازیگر مطرح هالیوود برای نقش دامبلدور در فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» انتخاب شد

  1. قسمت اول جانوارن که اصلا به دلم ننشت…اصلا قابل مقایسه با هری نبود…خداکنه قسمت دو اوکی باشه

  2. مگه شایسته تر از جود لاو سراغ دارین.از همون بچگی که فیلم هوش مصنوعی رو دیدم ازش خوشم اومد.جذاب و دوست داشتنیه این مرد

  3. ای جان دوباره هاگوارتز =}
    چی میتونه بیشتر از دیدن بهترین مدرسه ی دنیا حال آدمو خوب کنه…..
    این طرف زیاد شبیه دامبلدور نیست ، فقط یکم بینیش شبیهه =/

  4. شخصیت های جوانی مثل پروفسور اسنیپ موودی سیریوس خانواده بلک و سایر دوستان بستگان و آشنایان حضور پیدا و ببینده مجذوب میشه!

  5. نه !
    من دوست داشتم خود مایکل گامبون نقش رو بگیره .
    به جز دماغش شباهت دیگری به مایکل نداره .
    نمی خوام ………….
    حالا خدا کنه بازیش به خوبی مایکل گامبون باشه .

    1. دامبلدوری که جناب مایک گمبون بازی می کردن، دامبلدور ۱۱۶ ساله بود، دامبلدوری که قراره تو جانوران شگفت انگیز بازی کنه ۵۰ سالش باید باشه.

  6. دوران نوجوونی گریندلوالد و دامبلدور و همگاری شون برای پیدا کردن سه یادگار مرگ و در آخر مبارزه شون واقعا داستان قشنگی بود که در دل داستان هری پاتر نگاشته شده بود. دلیلی که دامبلدور همیشه از قدرت می ترسید و اون رو قبول نمی کرد.
    هری پاتر فقط داستان هری نبود. پر بود از قصه های افراد گوناگونی که سال ها در هاگوارتز و دنیای جادوگری زندگی کرده بودند. داستان سیریوس و جیمز و ریموس و دم باریک واقعا خیلی قشنگ بود. مخصوصا تو جلد سوم که اون سه نفر از گروه غارتگران برای دوستشون ریموس گرگینه قابلیت تغییر شکل رو یاد گرفتنن. وای…. و گرگینه شدن لوپین توسط فنریر گری بک…. خدایا چنین داستانی کجای تاریخ تکرار خواهد شد؟
    این سری فیلم های جانوران شگفت انگیز برای من خیلی لذت بخشن و امیدوارم که به دقت ادامه داده بشن. دوران جوانی دامبلدور با شخصی مثل جود لا… خب راستش سخته که دامبلدور رو بدون عینک نیم دایره ای و ریش های سفید تا کمر تصور کنم.
    به این نقش میاد جود لا.

  7. نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    الله اکبر. بهش می خوره نامرد. نه خوشم اومد. بسی شاد گشتیم. {ولی خدایی یه روز بعد از امتحانات اومده بودم دمنتور که دیدم جانی دپ گریندلوالد رو گرفته، منم طرفدار گریندلوالد هستم و می خواستم کامپیوتر با جاش قورت بدم، خیلی خوشحال شده بودم}
    همونطور که می دونید دامبلدور در هاگوارتز درس تغییر شکل می داد و مک گوناگال هم شاگردش بود. شاید مک گوناگال نوجوان رو هم ببینیم.
    دوباره همونطور که می دونید {برای چی من اصلا می گم} گریندلوالد با بدست آوردن چوب دستی به تمام اروپا حمله می کنه و خون جادوگرا رو می کنه تو شیشه. جوری که از دستش به ستوه میان.
    دیویت یتش که داره توی پاریس فیلم برداری می کنه، هاگوارتز هم که تو انگلستانه، گریندلوالد هم که مطمئنا تو زندان نمی شینه آب خنک بخوره. فکر کنم فیلم دوم یه جوری جادوگری-بین المللی از آب در بیاد. نقش کوالسکی هم که قراره تحول عظیمی پیدا کنه. این معجزست یا فیلمه؟
    بی صبرانه منتظرم
    تبریک به جود لاو.

  8. واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خدا دکتر واتسون من و این همه خوشبختی محاله ذوق مرگم الان چه فیلمی بشه این فیلم فقط کاش یکم قوی تر از فیلم اول باشه کاش یکم از این حالت فانتزی کودکانه در بیاد با این بازیگرا و داستان میتونن یه فیلم فوق العاده رو رقم بزنن بی صبرانه منتظرشم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *