بازیگران / فیلم جانوران شگفت انگیز

خاطره‌ی جود لا، بازیگر جوانی آلبوس دامبلدور از آلن ریکمن

دیروز خبر انتخاب جود لا به عنوان بازیگر نقش جوانی پروفسور آلبوس دامبلدور برای مجموعه‌ی سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز» را به اطلاع شما رساندیم.

سال گذشته هنگامی که از جود لا در خصوص علت علاقه‌اش به ادامه دادن ایفای نقش هملت روی صحنهٔ تئاتر سؤال شد، او به یاد نصیحتی افتاد که آلن ریکمن فقید به او کرده بود.

لا گفت: «(آلن ریکمن) به من نصیحت کرد که دیالوگ‌ها رو یاد بگیرم و من پیش خودم فکر کردم خب، این که مشخصه، اما در واقع منظورش این بود که قبل از اجرا دیالوگ‌ها رو یاد بگیر، چون معنا و مفهوم زیادی دارن که باید یاد گرفت.»

«بهم گفت احتمالا به دیدن اجرای من نمیاد چون خودش این نقشو بازی کرده و یه حس مالکیتی بهش داره چون یه نقش‌آفرینی شخصی بود، خیلی سخته رهاش کنه و تماشا کنه کس دیگه‌ای این نقش رو بازی می‌کنه.»

«اون موقع درکش نکردم، با خودم فکر کردم نگرش سلطه‌گری نسبت به این موضوع داره اما حالا درک می‌کنم، از وقتی این نقشو بازی کردم، اجرای هیچ کس دیگه‌ای رو ازش تماشا نکردم. حس میکنم هملت درونمه و نمی‌خوام تفسیر و اجرای کس دیگه‌ای رو ازش ببینم. مطمئنم وقتی ۶۵ سالم بشه دیگه همچین حسی ندارم.»

شاید آلن ریکمن عزیز نسبت به نقش سوروس اسنیپ نیز چنین حسی داشت.

جود لا پیش از این با بازیگران هری پاتر در پروژه‌های دیگر همکاری داشته که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

هوگو: بازی کنار هلن مک‌کوری (بازیگر نارسیسا مالفوی)، فرنسس د لاتور (مادام مکسیم) و ریچارد گریفیتز (ورنون دورسلی)
هتل بزرگ بوداپست: رلف فاینس (ولدمورت)
دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رو دست زد: جانی دپ (گلرت گریندل‌والد)

7 دیدگاه برای “خاطره‌ی جود لا، بازیگر جوانی آلبوس دامبلدور از آلن ریکمن

  1. وافعا از انتخاب جود لاو خوشحالم.خیلی خوبه این بازیگر.نکته جالب اینه که بعد از مرگ هیث لچر در میانه ی فیلمبرداری تخیلات دکتر پارناسوس،تری گیلیام کارگردان فیلم با تدبیری فوق العاده ادامه نقش رو به جود لاو،جانی دپ و کالین فارل داد.که هر سه حالا وارد دنیای جادوگری هری پاتر شدن.اینم بگم، هر سه بازیگری که ادامه نقش هیث لچر فقید رو تو فیلم تخیلات دکتر پارناسوس به عهده گرفتن، دستمزد خودشون رو به دختر کوچیک هیث لچر دادن.دمشون گرم

  2. باید آدم جالبی باشه ، تا حالا هیچ کدوم از فیلم هاشو ندیدم ولی دلم میخواد یکیشو ببینم….
    جالبه که من وقتی آلن زنده بود در کمال تاسف حتی نمیدونستم که اسنیپه چون فقط کتابا رو خونده بودم ولی با تاثر فراوان بعد از مرگش باهاش آشنا شدم…..یکی از بدشانسی های زندگیم همین بوده.
    به نظر من هم آلن مسلما به اسنیپ احساس مالکیت میکرده. چون اون واقعا اسنیپ بود.همونجوری که موقع ی خوندن کتابا تصورش میکردم ، همونجوری که توی خواب میدیدم داره از گریفندور امتیاز کم میکنه {=/} همونطور عاشق ، عاشقی که خودشو زیر نقاب دلستنگی خودشو قایم کرده بود. روحش شاد….

  3. بله دیگه، امیدوارم نقش میانسالی های دامبلدور رو هم به مالکیت خودش در بیاره.
    بازم روح آلن ریکمن شاد باشه. واقعا هر جایی خبر از هری پاتره، نام آلن ریکمن بزرگ می درخشه.
    این به اون جمله معروف اشاره می کنه: شنیدن کی بود مانند دیدن؟. وقتی خودت جزئیات و احساسات یک کار رو می فهمی که در کار غرق بشی و ممکنه فقط با شنیدن نظر دیگران فکرهای اشتباه بکنی.

  4. خوبه که تجربه ی کار با جانی دپ رو داره !
    و به نکته ی خیلی قشنگی درباره ی آلن ریکمن اشاره کرده .
    بله ! من هم فکر می کنم آلن نسبت به سوروس اسنیپ احساس مالکیت داشت ! و کاملا حق هم داشت ! چرا که هیچ کس جز آلن ریکمن نمی تونست صاحب این نقش باشه !

  5. خوبه که تجربه ی کار با جانی دپ رو داره !
    و به نکته ی خیلی قشنگی درباره ی آلن ریکمن اشاره کرده .
    بله ! من هم فکر می کنم آلن نسبت به سوروس اسنیپ احساس مالکیت داشت ! و کاملا حق هم داشت ! چرا هیچ کس جز آلن ریکمن نمی تونست صاحب این نقش باشه !

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *