ایران / مختلف

تاریخ جادو در ایران: وزارت سحر و جادوی تهران دقیقا کجاست؟

توجه: چیزی به اسم جادو وجود ندارد و این مطلب صرفا برای سرگرمی شما به نگارش درآمده است. لطفا دیدگاه‌هایی که برای این مطلب توسط برخی افراد ثبت شده را نادیده بگیرید و در صورت نیاز به صحبت با مشاور یا روان‌درمان‌گر از این لینک استفاده کنید.

هفته نامه چلچراغ – محمدسوری: اگر مثل هر آدم سالم و طبیعی دیگری، هری پاتر خوانده باشید، احتمالا یک جایی وسط ماجراهای هری با اژدهای شاخدم مجارستانی و کلاس‌های تغییر شکل پروفسور مک‌گونگال، از خودتان پرسیده‌اید که آیا ایران هم مدرسه آموزش جادوگری دارد یا نه؟ خود جی کی رولینگ که در کتاب «کوییدیچ در گذر زمان»، غیرمستقیم اشاره کرده لااقل وزارت جادوگری را در ایران داریم و تازه، جای جاروی پرنده، این دور و اطراف قالیچه پرنده پیدا می‌شود.

این‌که وزارت سحر و جادوی ایران در یافت‌آباد است یا تهرانپارس؛ البته پرسش معقولی است که بماند برای یک وقت دیگر. محل مدرسه علوم و فنون جادویی ایران هم که به لطف ارتفاعات و جغرافیای متنوع کشور خیلی جاها می‌تواند باشد. ولی اصلا بیایید کمی عمقی‌تر به قضیه نگاه کنیم و ببینیم که آیا سابقه‌ای از جادو و جادوگری در ایران هست؟

پس لازم است در تاریخ ایران برگردیم به عقب. راستش سخت می‌شود جادو پیدا کرد و منابعمان برای مطالعه بسیار محدود و ناقص است؛ هرچند که باید گفت خود کلمه جادو در انگلیسی (magic) از کلمه یونانی مگیا (Mageia) آمده است.

درباره جادوی این دوران، هم منابع زیادی داریم و هم تنوع خوبی. منابع شامل کتاب‌هایی مثل مقدمه ابن خلدون، غایه‌الحکیم از (احتمالا) ابوالقاسم مجریطی، رسائل اخوان‌الصفا، خواص‌الحروف ابن مسره، آثار کیمیاگری از افرادی مثل جابربن حیان و خیلی کتاب‌ها و رسایل دیگر می‌شوند. اخوان‌الصفا بین این‌ها مخصوصا خیلی مدیون ایرانی‌هاست.

کسی درست نمی‌داند این جماعت از کجا پیدایشان شد و اصالتا اهل کجا بودند، ولی می‌دانیم که در عراق و بصره و در حوالی قرن چهارم‌ه.ق فعالیت داشتند، اسماعیلی بودند و ایرانیان زیادی مثل ابوحیان توحیدی از اعضای بلندمرتبه ایشان بودند. بااین‌حال، به دلایل مرموزی، سلسله مراتب و تشکیلات و اسم و رسم اعضای اخوان‌الصفا از جماعت ماگل و غیرجادوگر مخفی نگاه داشته می‌شد. همین اخوانیان بودند که دایره‌المعارف بزرگی در ۵۲ رساله نوشتند که از قضا در بعضی‌هاشان به جادو هم اشاراتی شده و اصلا یکی‌شان اختصاص به جادو دارد و بخش زیادی از اطلاعات ما درباره این دست از جادوها از این‌جا می‌آید.

انواع جادو هم خیلی گسترده است: شعبده، طلسم و حقه، تردستی و فال، تعبیر خواب و کف‌بینی و اختربینی و جادوی مربعات و حروف و البته کیمیاگری. هرکدام از این‌ها به‌تنهایی می‌توانند یک واحد درسی هاگوارتز ایرانی باشند، در این‌جا اما فقط جذاب‌ترینشان را – برخلاف قانون رازداری بین‌المللی جادوگران- به اختصار برایتان معرفی می‌کنیم.

علم حروف، شاخه‌ای از علوم جادویی شرقی است که به آن سیمیا هم می‌گویند. (این اسم دومش از واژه یونانی σημείο یا Semion به معنی sign یا نشانه آمده است.)

علم‌حروف از این جهت در شرق متولد شد که برای متکلمین زبان‌های عربی و فارسی، سخنوری و کتابت اموری مهم بوده‌اند. به همین خاطر، برای حروف نقش و خاصیت جادویی در نظر گرفته‌اند. یعنی به عقیده برادران عزیز اخوان‌الصفا و جناب مجریطی و ابن مسره و باقی رفقا، کلمات تنها نماینده و نمایاننده اشیا و مفاهیم نیستند، بلکه منعکس‌کننده ماهیت و جوهر آن‌ها هستند، یا حتی فراتر از این، اسم هر شیء، دربردارنده حقیقت و ماهیت وجودی آن شیء و خود جوهر آن است و با شناخت اسم هر شیء، می‌توان روی وجود و ذاتش حکم راند. (اگر یاد سری دریازمین از اورسلا لگویین افتادید، درود بر سلیقه کتاب خواندنتان.)

وزارت سحر و جادو دقیقا کجاست؟

از این‌جاست که به سیستم‌های مطالعه حروف و کلمات و خواص جادویی آن‌ها توسط اندیشمندان مختلف می‌رسیم. عده‌ای ۲۸ حرف عربی را به چهار عنصر ارسطویی (آب و خاک و آتش و هوا) تقسیم کردند و برای هر هفت حرف، یک طبع یا مزاج (سرد و گرم و خشک و مرطوب) در نظر گرفتند. عده‌ای دیگر برای حروف، ارزش عددی قائل شدند و سیستم جفر یا همان ابجد به وجود آمد.

یک عده هم که کمی خوشحال‌تر بودند، به این نتیجه رسیدند که چون نام حقیقی هر چیزی، دربردارنده ذات و حقیقت آن شیء است، پس به جای مطالعه خود مواد برای شناختن ساختارشان، باید اسم آن‌ها را مطالعه کرد، و درنتیجه چیزی به اسم علم‌المیزان به وجود آمد که کارش چسباندن سیمیا به کیمیا بود و شناسایی مواد شیمیایی، نه از روی خودشان، که از روی اسمشان.

مخلص کلام این‌که در هاگوارتز ایرانی، شاید روی چوب جارو ننشینید و با مدیومی مثل چوب‌دستی جادو نکنید، ولی عوضش خواص حروف را یاد می‌گیرید تا با داد زدن سر صندلی‌تان یا نوشتن تعویذ و وردی روی دسته‌اش، تبدیلش کنید به هرچیزی که دلتان می‌خواهد.

فریب ذهن را یاد می‌گیرید و طلسم‌سازی را. آینده‌بینی از روی صور فلکی را می‌آموزید و ساخت معجون‌های جادویی و تبدیل مس به طلا را، و شاید در این‌جا متوجه شده باشید مدرسه علوم و فنون جادوگری ایران نباید آن‌چنان فرقی هم با مال بریتانیا داشته باشد. دلیلش شاید این باشد که رولینگ نه فقط از جادوهای غربی قرون وسطایی، که از جادوهای شرقی و حتی آمریکای لاتین هم زیاد گرته‌برداری کرده، ولی به‌هرحال، منتظر نامه هاگوارتزتان باشید، حتی اگر از سنتان گذشته است. این‌جا ایران است، کاملا ممکن است نامه‌تان جایی گم و گور شده باشد و حالا توی بایگانی دفتردار پیری خاک می‌خورد.

212 دیدگاه برای “تاریخ جادو در ایران: وزارت سحر و جادوی تهران دقیقا کجاست؟

  1. هاگوارتز واقعیه مدرسه اش هم وجود داره. تو کروم سرچ کنید تا بیاره. و یه نکته هم بگم بازم بهتون نامه‌ای نیست خودتون باید برید ثبت نام کنید خنگ خداها. قانون ثبت نام هم تا ۱۱ سالگی نیست ۱۸ سالگیه اونی که شما دیدید مال تو فیلم بود

  2. یه داستان هست به اسم کیمیاگر. توی یکی از فصل‌هاش کاراکتر اصلی به یک مسلمان برخورد میکنه (ربطی به اسلام و این چیزا نداره شک برتون نداره ) وقتی بهش کمک میکنه تا یه ثروتی جمع کنه ازش میپرسه آرزوت چیه؟؟ میگه میخواهم به کعبه برم. میگه تو ثروت داری چرا نمیری؟؟ می‌گوید اگه برم دیگه ارزویی نیست که برایش زندگی کنم. حالا جادوهم همینه.شما میرید جادو یاد میگیرید که چی بشه؟؟ باهاش چیکار کنید؟؟ کل اقامت تو اونجا چهار روزه. اگه خیلی مشتاقید تو کروم بزنید مدرسه هاگوارتز در واقعیت. چند تا مدرسه هست که وجود خارجی داند. برای اونایی هم که نمیتونن سفر کنن کلاس مجازی برگذار میکنه. جدی میگم هر چند که من خودم بیخیال شدم. بعدم اونی که جادو نداره که مشنگ محسوب نمیشه. تو جادوگران بزرگ واقعی و آدمای بی جادوی واقعی رو بشمار. معمولی ها بیشترن چون تو رویا زندگی نکردن. انیشتن راه خونش رو گم میکرد. چارلی چاپلین دست چپ بود ( من خودمم دست چپم بر نخوره به بعضی ها ) ولی خیلی موفق بودن. پس شما هم دست از سر اینا بر دارید و زندگیتون رو بکنید

    1. درسته به نظر منم جادو وجود ندارد ولی یک روز معلممون بهمون گفت این دلیل نمیشه هر چیزی که ما ندیده باشیم وجود نداشته باشه

    1. خب نگا یک ادم عاقل نمیاد بگه تو یک جایی که همه میبینن بگه جادوگره و اگه خواستی میتونم یادت بدم ولی جادو بیشتر علم سیمیا کیمیا بیمیا …. هست

    2. خب نگا یک ادم عاقل نمیاد بگه تو یک جایی که همه میبینن بگه جادوگره و اگه خواستی میتونم یادت بدم ولی جادو بیشتر علم سیمیا کیمیا بیمیا …. هست

  3. بچه شما مطمئنید که هاگوارتس وجود داره ؟؟؟؟من نمیگم جادو وجود نداره نه من میگم شاید هاگوارتس وجود نداشته باشه ولی مدرسه هایی که جادو یاد میدن وجود داره ولی دو احتمال داره که ما ننمیبینمشون ۱_ چون به اطرافمون دقت نمیکنیم ۲_ چون اون ها از چشم مردم عادی پنهانند ممکنه به یکی از این دو دلیل ما نمیبینمشون یا شایدم هر دو.

    1. محمد امین عزیز
      اصلا قصد ندارم دنیای فانتزی و کودکانه تو خراب کنم.
      هرکسی در سن کودکی یک سری فانتزی هایی داره و این فانتزی ها معنا و مفهوم کودکی رو زیبا و کودکانه میکنه.
      اما دنیای حقیقی ما خیلی با اون چیزی که فکر میکنی فرق داره.
      فیلم های هری پاتر فقط یک فیلم هستن برای سرگرمی و تو دنیای حقیقی وجود ندارن.
      همینطور جادو و جادوگری.
      در کل تاریخ کسانی بودن که به اسم جادوگر شناخته شدن اما در حقیقت همه اش فقط ی سری ترفند های فریب چشم بیننده بوده مثل شعبده بازی.
      کسانی که چیزی که میبنن از قدرت درکشون خارج بوده اون رو جادوگری میدونستن.
      برای نمونه توی هندوستان هم گروهی هستن به اسم مرتاض
      که کارهای عجیب و غریبی انجام میدن مثله نشستن روی هوا
      اما در حقیقت لو رفت که همش فقط ی شعبده بازی بوده با یک سری ابزاری که ساخته بودن برای این کار.
      این ها حقایق دنیای ماست.
      تو دنیای واقعی دنبال هری پاتر و مدرسه هاگواترز نباش.
      این وسط یک سری افراد دروغ گو و سودجو هستن که به اسم ثبت نام تو اینجور مدرسه ها افراد رو گول میزنن و ازشون پول میگیرن.
      خوبه که عاقل باشی و این هارو بدونی و گول این افراد رو نخوری.
      همچنین هرکسی که این متن رو میخونه این رو بدونه و آگاه باشه.

      1. تو از کجا میدونی؟

        من خودمم زیاد به جادو و این چیزا اعتقاد ندارم

        ولی اگه
        اگه بی نهایت دنیا و جهان وجود داشته باشه

        پس حتما همه فیلم و داستان ها هم حقیقت دارن

        همه فیلم ها از یه ایده شروع میشن
        و همیشه نمیشه گفت که ایده یه فیلم از تخیل یه انسان بوده

        شاید واقعا همشون واقعیت داشتن که بر اساسشون فیلم و داستان هست

  4. بچه شما مطمئنید که هاگوارتس وجود داره ؟؟؟؟من نمیگم جادو وجود نداره نه من میگم شاید هاگوارتس وجود نداشته باشه ولی مدرسه هایی که جادو یاد میدن وجود داره ولی دو احتمال داره که ما ننمیبینمشون ۱_ چون به اطرافمون دقت نمیکنیم ۲_ چون اون ها از چشم مردم عادی پنهانند

  5. چراااا انقدر اسکلید خدای منننننن
    میشه اگه کسی جادو بلده لطف کنه این گوساله هایی ک ریدن تو مملکت رو از بین ببره???? خییلی دیوونه اید
    ولی اگه واقعی هم باشه ک کلی حال کردید همش با جارو ددر دودور کردید.
    نوش جونتون.

  6. سلام من همیه وسایل دارم ولی مدرسرو پیدا نکردم میشه آدرس درست بدید من خودم با جارو رفتم اما مدرسه را پیدا نکردم میشه آدرس درست تر بگید ممنون

  7. با سلام ببخشید شما ها اگر لای کتاب قران را باز کنید نوشته که جادو وجود دارد ولی برا شما حرام است پس بیاید در مورد قدرت های دیگرکه ماورایی هستند بی اندیشیم بنده در زمینه علوم ماورایی یک اموزگار هستم

    1. بله به هرماینی گرنجر که ماگل بود نامه دادن . منتها من یه جا خوندم نوشته بود توی ایران به انسان الهام میشه و قالیچه پرنده در پنجره اتاق هست . انگار اسم مدرسش سنادج توی تبریز هست . من این اسمو یه جا شنیدم خیلی اشانست ولی چیز زیادی یادم نمیاد ازش حس میکنم به منم الهام شده

    1. اگه دلتونو به فیلم هری پاتر خوش کردید بهتون توسیه می کنم برید پشت صحنشو ببینید جادو شاید وجود داشته باشه ولی نه اینجوری که شما فک میکنید که مثلا از یه تیکه چوب مثلا اتیش یه نور دربیاد،هرچیزی که فراتر از درک انسان هست بعضی ها بهش میگن *جادو* ولی جادوی واقعی مهربونیه

  8. بچه هالطفاجواب بدین من هم عاشق جادوهستم
    هم بخواترخوانوادم اینکارومی کنم
    چون مایک کسی که جادوی سیاه داره،طلسم بلد،باجناحرف می زنه?.
    روتوخوانوادمون داریم خانوادم نمی دونن ولی اون چندبارمامانموطلسم کرده
    من باچشم خودم دیدم که چیکارمی کرد
    لطفاکمکم کنید??????????

  9. من اعتقاد دارم که جادو وجود داره اما اگر کسی واقعا راه دست یافتن به اون رو میدونه لطفا بگه ..ممنون

    1. سلام من میدونم چطور ولی اول باید من خودم ۱۴سالمه و یه کتاب جادویی دارم ولی نمیدونم چطور ازش استفاده کنم من وقتی بچه بودم تا حالا میتونم جن ها رو ببینم ولی به هر کس که میگم میگه مگه خل شدی

  10. عزیزمن
    منم زمانی که نوجوون بودم هری پاتر اومد قبلش کتابشو خونده بودم و بعدشم استاد هاگوراتز هم بودم. خیلی هم دوران لذت بخشی بود واسم الانم فکر میکنم کیف میکنم از اون حس و حال.
    حالا نمیدونم واسه چی یه سریا میان مثل مامان بزرگای قدیم نظر میدن. شما دوست نداری نرو سمتش به بقیه چکار داریی

  11. فیلم هری پاتر رو دیدی ؟?
    آیا واقعا هاگوارتز وجود داره ؟?
    آیا دوست داری توی یه مدرسه جادوگری ثبت نام کنی ولی نمیدونی کجاست و گیج و سردرگم شدی ؟??‍♀??‍♂
    من به شما مدرسه واقعی آنلاین جادوگری هاگوارتز رو معرفی میکنم
    برای ثبت نامش داره از علاقه مندان استفاده میکنه ????
    مدرسه آنلاین جادوگری هاگوارتز دانش آموز میطلبه و آموزشاش کلش واقعیه و برای سرگرمی نیست????????
    از بهترین اساتید استفاده می‌کنه
    درس های رو که قرارع تدریس کنه :
    ۱_معجون ها
    ۲_علوم و فنون چوبدستی
    ۳_دفاع در برابر جادوی سیاه
    ۴_افسون ها
    ۵_تغییر شگل
    ۶_گیاه شناسی
    با بهترین استادانی همچون
    پروفسور هوریس اسلاگهورن
    پروفسور مینروا مک گوناگال و ……
    جهت ثبت نام به کلاس وارد لینک زیر از طریق( تلگرام ) شوید . ?‍♀??‍♂
    فرصت رو از دست ندید
    @santnammadresejaboogarihagvartz

  12. شما که میخواین بیاین فحش بدین اصلا برای چی این سوالو سرچ کردین که این مطلب دمنتور براتون بالا اومد؟
    منم فقط میخوام وقت بگذرونم
    من یه نویسنده رمان نوجوان هستم و تخصصی نظر میدم که هری پاتر یک شاهکار دنیای نویسندگیه همین و بس
    اگر نویسندگی رو به صورت تخصصی یاد داشتین در هر پاراگراف این رمان تکنیک های مخصوص و ماهرانه ی نویسندگی رو پیدا میکردین
    این تکنیک ها که استفاده ازشون خیلی سخته اگر درست استفاده بشن،احساسی رو به خواننده منتقل می کنن که باعث میشه طرف فکر کنه اینا واقعیه
    باور کنید احساس واقعی بودن داستان هری پاتر بسیار هم طبیعیه.این یه مسئله ی علمیه و جی.کی.رولینگ بسیار ماهرانه با عقل شما بازی کرده و این کارش واقعاقابل تحسینه و سطحی که اون در نویسندگی بهش رسیده سطحیه که همه ی ما نویسنده ها آرزوشو داریم

  13. پشمام حاجی واقعا جالبه که اینقدر ایمان دارین به جادو و این حرفا ؛ که برخی بخاطر سن پایین و برخی بخاطر سن بالا (که منظورم فنش هستن و دوست دارن همینطوری یه خیال و ووهم رو پرورش بدن و لذت ببرن) به اینا اعتقاد دارن؛ در واقع جادو وجود داره ولی نه به شکلی که اون همه آسون باشه ، مثلا چوبدستی تکون بدی طرف پاره بشه ؛ یا چیزی رو تبدیل کنی به یه چیز دیگ ، ولی استفاده از نیروهای ذهنی و ماوراالطبیعه واقعا چیزیه که نمیشه کتمان کرد ، مثل این که طرف با یه اعمال شومی بیاد یه دعایی وردی بخونه و نیروهای شیطانی رو فرا بخونه مثلا طرف با دوستش دعواش بشه (مثل تاثیرات هورکراکس ها رو آدم ها) بله این چیز ها علیرغم حرام و گناه بودنش (چون طبیعت و قوانین رو نقض میکنن) وجود دارن و میتونید ازش استفاده کنین چه شر و چه خوب (مثل هاروت وماروت که فرشته های خدا برای دفاع از فنون جادوی سیاه بودند(قران هست) یا هم شر مثل همون جادوگرا و چیزی که حرام بودن این رو تعیین میکنه نیت شماست نه عمل شما ؛
    اگه اینجور جادو میخواین و این کارهای اسرار آمیز برید بخونین و لذت ببرین و یاد بگیرین اما یادتون باشه هیچ وقت اینطور نیست که یدونه ورد بگی بزنی بترکونی و همه چیز با تلاش حاصل میشه .
    در مورد هاگوارتز اینا هم که وقتی بچه ۱۱ ساله بلد نیست انگلیسی حرف بزنه میخواد بره هاگوارتز ؟
    یا مثلا بچه ۱۱ ساله که خواب لولو میبینه ؟
    یا مثلا خدایی نکرده شب ادراری چیزی؟!
    اگه هاگوارتزی باشه هم واسه بچه ۱۱ ساله ها نیست!
    اکثر آدمای بزرگ گفتن که عقل تو ۴۰ سالگی کامل میشه ،
    و عقیده ای که من دارم جادوگری اگر هم به صورت آموزشی باشه مراد و مرید وار هست یعنی مثلا یه پیر ۸۰ ساله میاد به یا جوان ۳۰ ساله یاد میده (جوانی که عین خر مطالعه میکنه کتاب های اسرار آمیز مثلا فرض کن ۳۰ سالگی هرماینی) نه این که بیان مثل آموزش الفبا یاد بدن که چنین فنون وحشیانه ای رو طرف تو ۱۱ سالگیش اجرا کنه !!!

    برین در مورد این علوم مطالعه کنین (که واقعی و مستند هستن و تنها سرنخمون ایناس از علوم غریبه و مشنگ نشناس)
    و تو جادوی واقعی خیلی پیشرفت کنین فوقش میشین مثل
    نیکولاس فلامل xD
    کیمیا ، لیمیا ، هیمیا ، سیمیا ، ریمیا
    که مخففش : کله سر (همه اش سر است)
    از آدمهای عالم هم میتونین سوال بپرسین ( آخوند های درست حسابی و یا معلم مدیر های مدرستون که عقل دارن)
    عذر میخوام اگه زیاد نوشتم امیدوارم مفید باشه و موفق باشید . امیدوارم ادمین سایت این کامنتو قبول کنه چون به ریشم هرچی نوشتم با مدرک بوده و شر و ور نیس. :)

    1. درسته که جادو شایدددد اینطوری که کتاب هری پاتر نشون داد نباشه، که اونم بازم امکانش هستتتتتتتتتت اما من معتقدم جادو وجود داره اما بستگی داره هر کسی چه چیزی رو جادو بدونه. جادو چیزیه که باید درون خودت کشف کنی و بزاری آزاد برگرده به این می گن جادو

    2. من ۱۲ سالمه تقریبا به انگلیسی مسلطم بعدش تمام آدم ها مثل هم نیستم مثلا من خودم شخصا از چیزی نمی ترسم جز خدا چون تنها کسی که میتونه هر کاری که می خواد رو حتما عملی کنه اونه و من از چیزی به نام لولو نمی ترسم پس لطفا از فرض های خودتون و چیزی که از چند نفر دیدین کلی حرف نزنین چون همه شبیه هم نیستن

    3. ببخشید تو اوباش گفتید اسماعیلی بودند و اینا
      منم اسماعیلی هستم یعنی ممکنه منم جادوگر باشم
      و کسایی هم که به جادو اعتقاد ندارم بگم که داستان تبدیل عصای حضرت موسی رو شنیدیم و چندتا جادوگر هم طناب بود یا عصا اونو به کار تبدیل کردن پس جادو و جادوگر وجود داره
      در ضمن اسم طرف یادم رفت یه علامه ای بود که با یه عالم که یهودی بود داشتن حرف میزند یهودی میگه من میتونم این گوسفند و بکشم و می‌کشه و عالم ایرانی هم اونو زنده می‌کنه پس جادو وجود داره فقط باید به خدا ایمان داشته باشی تا در وجود تو اونو نهادینه کنه

  14. این چیزی که اینجا نوشته شده رو باور ندارم ولی من حدود ده ساله که در این زمینه ها فعالیت دارم و همه ی مدارس علوم و فنون جادوگری رو دیدم و باید بگم که اینا فقط مخصوص دنیای سایبریک میتونه باشه…خیلی از مدرسه های سایبریک هستن که حتی از واقعیت هم بهترن و پیشنهاد میکنم که اونا رو امتحان کنید و وقتتونو توی گشتن دنبال چیزای جادویی در واقعیت تلف نکنید یکاری کنید که بهتون خوشبگذره توی این مدرسه ها و همچنین دوستای جدید پیدا کنید …حالا این دیدگاه من بود نمیخوام اونایی که طرفدار چیزای جادویی هستن رو ناامیدکنم ولی وقتی شما توی واقعیت اینهمه وقت میزارید تا جادو رو(در اصل چیزی که وجود نداره رو)کشف کنید وقت بزارید توی دنیای سایبریک از نو بسازینش و شکل واقعی بهش بدید

  15. من عاشق جادوگریم و واقعا ارزو دارم جادوگر بزرگی بشم اما….. فک کنم همش رویا بمونههههههه
    البته فقط اینجا یه سوال برام پیش اومده ……اگه جادوگرم بشیم کسی ما جادوگرا رو قبول میکنه؟

    1. با سلام
      بیخیال بابا، من نمی‌دونم شما سوادتون چقدره و سنتون چقدر؟ فقط میگم بیخیال بشید و هرگز این آرزو رو نکنید، چون جادوگری واقعی مثل فیلم های فانتزی مثل هری پاتر یا پسر شجاع نیست که خیلی عالی و هیجان انگیز باشه ،بلکه اگر بخواید یه جادوگر ماهر باشید باید قبلش روحتون رو به ابلیس بفروشید تا بتونید بعد شکنی کنید و بعد از اون فکر نکنم که دیگه اون آدم فانتزی و با احساس قبل باشید، چون نعوذ بالله تبدیل به شیطانی از جنس انسان می شید که در اون موقع فقط خدا به فریادتون برسه.

  16. واقعا گیجم نمیدونم چی بگم چیکار کنم کسی واقعا داده حرفامو میشنوه میخونه به صدام گوش میکنه نمیدونم چیکار کنم من چمیدونم شاید خیلی خیلی به جادو اعتقاد دارم یا فقط حتما نباید جادو صداش کنی اسم های مختلفی داره من میخوام، حس میکنم خیلی خیلی زیاد میخوامش حس اشتیاق ناپذیری نسبت به این موضو دارم گه اعتقادمم به خدا فراوونه از بچهگیم زیاد فیلم دیدم همیشه بیشتر به فیلم های جادویی علاقه نشون میدادم میخوام که خدا یه نگاهیم به من کنه یا حداقل بنده هاش یه نگاهی به من کنن خواهش میکنم میخوام با کسی که مثل منه و به جادو علاقه داره حرف بزنم…

    1. سلام
      شما به جادو اعتقاد ندارید بلکه به شعبده علاقه مند هستید، چون اصل جادو نه قشنگه و نه رمانتیک که مثل فیلم ها هوا و آرزوش رو داشته باشید، این فیلم ها الکی با بامزه نشون دادن جادوگر ها، چهره ی اونا رو طور دیگه ای به مردم نشون میدن در صورتی که جادوگر هرجا بره رستگار نمیشه ،من اینو از کسایی که تجربه داشتن میگم،

  17. خندم می گیره، وقتی این سایت هارو نگاه می کنم. شما هیچ چیزی نمیدونید فقط می خواهید عمرتون رو تلف کنید جلوی فیلم هایی که شیطانین و زندگی تکراری تونو کمی جذاب کنید. و چون دلم براتون می سوزه کمی شمارو راهنمایی میکنم چون واجب میدونم که بدونید و گمراه نشید. جادو بسیار ضعیف تر از چیزی هست که شما فکرش را می کردید. یعنی اینکه چیزی که دنبالش میگردید اسمش جادوگری نیست. شما در جادو گری جز صدمه وارد کردن اول به خود و بعد به دیگران کار دیگری انجام نمیدید زیرا از قدرت منفی و شیطانی و پست استفاده می کنید. چطور:مانند ناله کردن خودزنی و پرستش شیطان و آتش و همراه شدن با جنیان کافر و نفرین کردن و… که خداوند آن را حرام و گناه بزرگ می نامد و نا بخشودنی است. اما چیزی هست که از جادوگری قدرتمند تر است وشما نمی دانستید آن خودشناسی است البته با توکل و توسل به خداوند وقتی خود را بشناسی ارزش زندگانی رو می شناسی و وقتی که ارزش حیات رو بشناسی خدارامی شناسی و اینجاست که تازه حقایق نهان در تو آشکار میشود و با توکل به خدا به دنبال ماوراء میروی و وقتی ماوراء را شناسی خداوند بزرگ را بیشتر از قبل می شناسی و اینجاست که حقایق دنیای اطراف برایت آشکار می شود وبه نیروی حیات پی میبری نیروی حیات همان نیروی درون هست دوستان من و باشناختی که از این قدرت بدست می آوری می توانی کارهایی انجام دهی می فهمی هر سکه ای دوروداره مثل قدرت طبیعت که تاریکی و روشنایی را باهم دارد مثل خشم و آرامش و وقتی که بیشتر از قبل برای رسیدن به شناخت زندگانی تلاش کنی با توکل به خداوند چیزهای عجیب تری را میفهمی وبرای کسب آن تلاش میکنی که اینکار شمارا قدرتمند میکند چون باتوکل و توسل به خدا گام برمیداشتی ونیتت نیک بوده که از طرق خودشناسی به ماوراء رسیدی و در نهایت هم این دنیارا داری و هم آخرتت را و رستگاری. برخی آدم ها می پرسند چرا باید به خدا توسل کرد جواب شان این است که یکی از نام های اعظم خداوند (یاقوی) که به معنی (ای قدرتمند.)است وتمام کلید های غیب وعلم کتاب و تمام هستی در نزد خدای یکتا است. وکسی که تنها بخشی کوچک از علم کتاب را داشته باشد چنان قدرتمند خواهد بود که دیگران با دیدن آن حیرت زده خواهند شد. پس این راهی هست که باید برای رسیدن به کمالات بروید. این هم اسرار رسیدن به چیزی که میخواهید. نصیحت من به شما دوستان باصبر وکوشش وتوسل و توکل به خدا گام بردارید طبق این دستور العمل حتما نتیجه می گیرید.و می فهمید لانه خرگوش چقدر عمیق است .(اگر خوب این نوشته هارا درک کنید.)

    1. خیلی ممنونم از سخنانتون
      جادو ضحنم را به شدت درگیر کرده بود و به این موضوع علاقه زیادی داشتم تا زمانی که به نوشته شما مواجه شدم و حالا میفهمم رسیدن از راه جادو به ان قدرت ،شوم و بد است اما برای رسیدن به دنیای ماورا که قطعا بدون خطر و خیر است فقط و فقط از راه نزدیک شدن به خالق انس است.

  18. ناموسا اینارو باور میکنید؟؟؟دایی من شیشه میزد اینجوری توهم نمیزد والا.جمع کنید بابا مملکت رو هواست.ریال ایران از سومالیم بدتره بعد شما واقعا باور میکنید که جادو وجود داره؟؟؟؟؟عجب ماکه مثلا فک میکردیم منطقیم هیچی تو این مملکت نشدیم
    شماها میخوایید چی بشید خدا میدونه
    پاشید برید سره درس و مشقون
    وزارت سحر و جادو چیه؟؟؟؟ما راه اهن و همه چیمون رو هواست شما دنبال سحر و جادویید
    بشینید تا نامه بیاد حتما میاد اصن خوده دامبلدور واستون میاره

  19. و یه چیز دیگه من ۱۵ سالمه‌ اشتباه تو زندگی زیاد کردم فرصت هایی رو از دست دادم ولی این نامه میتونه شروع دوباره زندگیه من باشه اینکه جبران کنم و شاید از نظر هایی که خوندم سنم واسه یاد گرفتن پایه جادوگری زیاد باشه ولی معتقدم تو هر سنی میشه یه چیزیو شروع کرد چون از یاد گرفتنش لذت میبره

    1. سلام سوگند جان
      اگر به فکر کمک کردن به مردمی خیلی عالیه، منتها منتظر جادو جنبل نباش ،با همون دستات و کمی پول توجیبی که داری، کافیه، اگر فقیری بود (نه گداهای حقه باز) و اگر توی دوستانت کسی نیازمند بود همون که کمکش کنی بسه، آن شالله خداوند کاری می‌کنه که بزرگتر شدی اینقدر پولدار بشی که هیچ جادوگری قدرت تو رو نداشته باشه، خدانگهدار.

  20. سلام
    اسم‌ من سوگنده و به سحر و جادو علاقه زیادی دارم
    همیشه تو بچگی میخواستم به بقیه کمک کنم خاص باشم واقعا همیشه به خودم نشستم گفتم اگه بتونم کاریو که افراد دارای جادو هستن چه پرواز کنن چه ورد بخونن انجام بدم به خودم قول دادم که برای کمک به مردم استفادش کنم کمک های ضروریشون
    من واقعا منتظر نامم هستم که به دستم برسه یه فرصت طلایی برای من بشه من فقط دنبال همین فرصتم لطفا کمکم کنین …

      1. واقعا شما که اعتقاد ندارید اینجا چیکار میکنید شاید دستتون خورده سرچ کردید جادو وجود دارد؟؟
        واقعا که خلی مسخره اید. شما برید به همون زندگی ماگلی و خسته کننده و مسخرتون برسید چیکار به بقیه دارید واقعا همه جا باید نشون بدید که یه ذره شعور ندارید که یه چیزی میبینید که باهاش موافق نیستین انقدر کامنت چرت و پرت نزارید. آقا مخالفی فقط بگذر. تماااام

    1. سلام
      شما به جادو اعتقاد ندارید بلکه به شعبده علاقه مند هستید، چون اصل جادو نه قشنگه و نه رمانتیک که مثل فیلم ها هوا و آرزوش رو داشته باشید، این فیلم ها الکی با بامزه نشون دادن جادوگر ها، چهره ی اونا رو طور دیگه ای به مردم نشون میدن در صورتی که جادوگر هرجا بره رستگار نمیشه ،من اینو از کسایی که تجربه داشتن میگم،

  21. من هم خیلی دوست دارم برم اما الان ۱۲ سالمه نه نامه ای اومده نه هیچی بهتر نیست که درسامون رو خوب بخونیم دانشگاه امریکایی قبول بشیم اون موقع میفهمین که به جادو هیچ احتیاجی ندارین اما من هم مثل شما منتظر نامه م میمونم اگه اومد اومد نیومد زندگی مو میکنم . اونایی که میگن رفتن هاگوارتز یا نامه شو نو گرفتن بدونید که دروغ میگن اینقدر ساده نباشید.

  22. سلام من دو روز بعدم رو بعۻی وقت ها هس میکنم و خیلی دوس دارم برم دنبالش حتی یه مدت هم دنبال چشم سوم بودم ولی بعد که فهمید چشم سوم از جادوی سیاه میاد بی خیالش شدم ولی خیلی دوس دارم اگه هم چین چیزی هست برم دنبالش sajadvahedi9568@gmail.com

  23. عامو شما که همتون منتظرین یه نصفه مورچم تلاش نمیکنین
    اون یزرم ک تلاش میکنین فقط عر زدنه
    یکم تو سایتا بگردین و رو تواناییاتون کار کنین

  24. سلام.خواستم بگم ادرس مدرسه رو من دارم.
    ادرس:میری بیابون لوت سر میدون البرز سه بار پیچ میخوری بعد دوتا خیابون بالاتر می پیچی سمت راست کنار سوپرمارکت عطارد???
    حتما یه قطعه عکس +کپی شناسنامه+ یه جارو( چوبش بلند باشه بهتره??)یه قالیچه از پاتریس میخرین چون یه تختش کمه??
    بخدا شما چی میزنین؟خدا اینارو شفا نده ما بخندیم?????

  25. واقعا این مزخرفات رو باور میکنید؟
    خواستم بیام و کمی در باره جادو بخونم اما همش مزخرف و چرت و پرت
    نامه؟ برید بشینید پا درس و مشقتون باوا
    یه سری میان چرت و پرت میگن اینا هم باور میکنن
    واقعا فک کردین سحر و جادو وجود داره؟
    اینا همش خرافاتی بیش نیست
    واقعا بعضیا عقل ندارن
    حالا معجزه الهی بگی یه چیزی ولی جادو … واقعا که
    جناب مدیر سایت هم لطف کنن پیامو بزارن تو سایت ببینم این خرافه پرستا چه بازخوردی دارن

      1. الان شما که جادو سرت میشه ….تا حالا چه جادو هایی انجام دادی ؟؟ اصن واقعیت داره یا نه ؟؟؟

    1. اول برو هری پاتر رو ببین کتاباشم بخون بعد بیا نظر بده
      اینجا منظورش از جادو اون جادویی نیست که شما فکر میکنید مثلا وردی چیزی میخونن یا روی کاغذی چیزی مینویسن فردی رو طلسم میکنن اگه دنبال اونجور جادو هستی برو سایتای دیگرو نگاه کن تو این سایت درباره وزارت سحر و جادو حرف زده مثل وزارت سحر و جادوی لندن یا مال آمریکا که اسمش ماکوزاست که توی کتابا و فیلمای هری پاتر اومده
      و جادو با چوبدستیه
      این سایتی نیست که واقعا توش راجب جادوی سیاه و اینا مطلب بزاره
      مطالب این سایت برای طرفدارای هری پاتر و کساییه که آرزو میکنن برن هاگوارتز

  26. خدای من، درسته که داستانهایی مثل سِحروجادویاهری پاترجذابن اماواقعیت اون چیزی نیست که شمامیبینید، درعالم واقع شما نمیتونید بدون ازدست چیزی توانایی جادوروبدست بیارید بلکه بایدمقام روحتون رو تامقام شیاطین پایین بیارید. درقرآن اینکاربشدت نفی شده مواظب باشید فقط به صرف علاقه پابه دنیایی نگذاریدکه نه تنهابه خودتون بلکه به نزدیکانتون هم آسیب برسه

    1. اره کیم جونگ اون کره رو متحد میکنه
      ایران قهرمان جام جهانی میشه
      رئال مادریدم سه گانه میگیره
      ایران و امریکا رفیق میشن اصن میاین بین دو کشور راه اهن مستقیم میزنن!!
      جم کنید بابا

  27. اره بابا ب لطف خدا …..جانی نماز میخونه…..هاگوارتز از کوه های البرز سر در میاره و ..اره همه چی ردیفه نون بیار کباب ببر ..انقد ممنتظر بمونید تا نامه زیر پاتون رشد کنه .

  28. هوشیار آگاه باشین. این یه سرگرمی خطر ناکه. تا وقتی سرگرم کننده باشه میتونه که خوب باشه. اما بعد از عبور ازش این شمایید که سرگرمی اونید.اصول و روشهای متفاوتی برای نیل به این مهم وجود داره. یکی از یکی قوی تر و شاید مسموم تر.وجح مشترک اونها مراتب درونی قدرته همینو بس. هیچ وقت برای سالک راه معین و روشن نیست که نقش عمده و استانداردی اصالتا هست و یا خیر. باید تحلیل های درونی خودت رو منطبق با دریافتهای خارجی قرار دهین تا قضاوت نسبتا سالمی از روند طی شده بدست بیارید. نکته مهم عجول نباشین. دیدن پشت این پرده رنگارنگ چندان هم مطلوب نیست.حوصله کنید و از منظر آرامش واردش شین. قسمتهای دیگه نم نم از این مه خارج میشن.بازم هم تاکید میکنم مسابقه ای در کار نیست.و قرار نیست جایزه ای به کسی داده بشه.تنها خونسرد باشید و به درستی تماشا و‌مکاشفه کنید. آنچه باید اتفاق بیوفته به آرومی در طی ورود و ادامه مکاشفه حادث میشه. پس سعی کنید لذتش رو ببرین.دوست دوست شما . زی

  29. خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    یک سوال من اگه بهم نامه ندن بعد ۲۱ روز چیکارکنم ؟من روانی جادو هستم مثل بعضی ازشما واقعا علاقه دارم وفکر کنم خیلی استعداد دارم اگر نامه برام نیاد به منظوراین است که استعداد ندارم ؟یکی بگه

  30. مردم و جرخوردم ۱۲ سالمه ۲۱روز دیگه میشه ۱۳سالم نامم نیمد من روانی جادو هستم اگه برام نامه نیاد یا نتوانم جادو گری یاد بگیرم خوردم می کشم یا افسورده می شوم جان یک هم وطنتان در خطره یک کمک کنید وای وای وای وای وای وای وای

  31. اقا من الان ۱۲سالمه ولی الان تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۶ولی درتاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۷میروم داخل ۱۳سال یعنی امکان داردتوی این۲۱روزیک خبری بشه تروجون هرکی دوست دارین یکی بگه من بدونم من خسته شدم یک سوال فقط بعضی ها می توانندجادوکنندبعد اگر به من نامه دندچون دیوانه جادوهستم می توانم جادو یاد بگیرم

  32. من ۱۳ سلم همه گوش کنید نامه هیچ وقت بدستتون نمیرسه باید خودتون دنبالش برید گفته مدرسه جادوگری تهران کجاست باید خودتون برید به مدرسه ثبت نام کنید آدرس:توی دفتربایگانی پیراست پرس و جو کنید بهتون میگن کجاست

  33. خدایا من بنده ی تو هستم و یه نامه میخوام
    مگه همیشه نمیگی تلاش کنیم ماکه داریم نابود میشیم
    به جون هرکسی دوست دارم اگه اونجا برم بهترین جادوگر میشم
    خاک پای خدا سبحان

  34. من راستشو به شما میگم اما این اطلاعات دیگه در اختیار شماست .
    شما در بازی ذهن خود هستید جادو ذهن شماست هر چیزی ممکن است جادو باشد حتی تمام زندگی شما
    من بدون رفتن به مدرسه می توانم اینده نگری کنم و می توانم خوی حیوانی شخص را تشخیص دهم و فرا تر از ان هیچ جادویی وجود ندارد جز خودتان

  35. سلام من خیلی دوست دارم به این مدرسه بیام ولی نمیدونم چجوری احساس میکنم این توانایی تو خونمه

  36. عزیزانی که فرمودن توی ایران مدرسه هست لطفا جواب بدین
    دیگه به خدااااا خسته شدم
    آقای فرهاد که فرموده بودین نامه براتون با پست ارسال شده !
    چند سالتون بود ؟؟
    من الان ۱۵ سالمه

  37. با سلام من موندم جوونای ما چی میزنن و از کجا میارن میزن که اونقد بالا هستن جادوگر اصلی ساقی های ما هستن که با کمترین مقدار بالاترین فاز رو به ما عرضه کردن و بنده دست تک تکشون رو میبوسم که چنین خدماتی رو به مردم میدن که چنین کامنتایی رو میزارن

  38. سلام یکی لطفا جواب بده پوسیدیم من ۱۴ سال سن دارم من برای گرفتن نامه پیرشدم لطفا جواب بده یکی من تو سایت های دیگه زیاد پیام گذاشتم ولی کسی جواب نداده میشه یکی جواب بده ممنون .
    راجب به ایلم تموم نشده وهنوز ۱۳ سالمه ببخشید

  39. من کاملا از این زندگی طبیعی خودم خسته شدم و اتفاقای عیجبی تو زندگی میوفته. و من از همون بچگی موجودات عجیب غریبی دور خودم میبینم از جن و… من خودم ب شخصه ب وجود سحر و جادو اعتماد کامل دارم و هیچ چیزیو غیر ممکن نمیدونم من میدونم هاگوارتز وجود داره و ب زودی با تلاش و جستجو خودم ب اونجا میرم و میرسم . و اگر باورتون نمیشه این چیزا تو اینترنت سرچ کنید دانشگاه خاکستری جادوگری در کالیفرنیا که همش با مطالب براتون میاد و میتونید بخونید

  40. سلام دوستان من منتخب مدرسمون هستم و جالبه بدونید هیچ یک از این آدرس ها درست نیست ولی من میخوام قانون ها رو بشکنم و کمی راهنمایی کنم مدرسه ایران شبیح هاگوارتز نیست بلکه چند نفر مؤسس اون بودن و الان توی مشکل بزرگی افتادیم و من مسؤل این شدم که به بقیه ی شاگرد ها که استعداد رو دارن ولی نامه بهشون نرسیده رو دلداری بدم و بهشون بگم که نامه به زودی میرسه
    و اصلا نیازی به ثبت نام نیست بلکه پروفسور حاتمی (مدیر مدرسه ی جادو گری ایران ) شناسایی میکنن . و این رو فراموش نکنید (شما بزگ ترین صلاح هستید)

    1. وقتی از همون بچگی توانایی هاشو داشتی و روشون کار کردی بعدش میفهمی دوازده سالگی باید نامه ات میومد و الان دو سال از سنت گذشته دیگه چه فایده داره حد اقل یه نشونه ای چیزی بدین

    2. هر وقت خواست شناسایی کنه بگو یه سری به ما هم بزنه ?
      برای من یکی خیلی زور داره که با این همه چیزایی که انجام دادم مجبور باشم بین این آدما زندگی کنم

  41. شمت فکر میکنید برا جادو باید چوب دستی با جارو پرنده باشه انسان خودش میتونه جادو بکنه نه به چوب دستی احتیاج داره نه به چیز دیگه ای به نظر شما انسان با یک چوب دستی به وجود اومد
    انسان با یک قلم به وجود اومد هرچیزی که الان هست با جادو به وجود اومده
    بهتره بدونین ایرانی ها نیازی چوب دستی ندارن چون قوی ترین قلب و ذهن رو دارن خودشون با دست خال میتونن جادو کنن ضعیفا با چوب دستی میرن

  42. شمت فکر میکنید برا جادو باید چوب دستی با جارو پرنده باشه انسان خودش میتونه جادو بکنه نه به ۰وب دستی احتیاج داره نه به چیز دیگه ای به نظر شما انسان با یک چوب دستی به وجود اومد
    انسان با یک قلم به وجود اومد هرچیزی که الان هست با جادو به وجود اومده
    بهتره بدونین ایرانی ها نیازی چوب دستی ندارن چون قوی ترین قلب و ذهن رو دارن خودشون با دست خال میتونن جادو کنن ضعیفا با چوب دستی میرن

  43. معنای هر چیزی در لغت اون چیز مخفی شده و شما اون رو خوندید و از کنارش رد شدید. پس اگر متوجه نشدید دیگه تلاشی براش نکنید

  44. به من هم نامه بدین منم میام اونجا
    اگه بشه واسمنم نامه بدین منم بیام اونجا درس بخونم من قول میدم بهترین جادو گر جهان شم و خودم یک استاد جادوگر باشم و به وزارت سحر و جادویی ایران خدمت میکنم
    با تشکر

  45. منم نامه میخوام من ۱۵ سال دارم و علاقه زیادی دارم اگه بشه برای من هم نامه بفرستید ممنون از طرف آرمین جلالی فرد

  46. الان اینقدر نظر دادین
    یکی نگفت چیکار کنیم اونجارو پیدا کنیم چطوری بریم
    نامه????تو ایران بخای منتظر نامه بمونی فسیل شدی

    اقاااا من میخای برم هاگواترز
    ?

    1. نامه مو از کجا بگیرم من ۱۲سالمه وقت دارم لطفا بگین
      من تمام وردای موردعلاقمو بلدم فقط یه چوب حادو گری با جاروی پرنده میخوام تنها ارزومه دیگه از خدا چیزی نمیخوام .لطفا بگید از کجا نامه مو بگیرم خواهش میکنم

  47. با سلام و درود چند ساله اینجا نیومدم ،وبلاگ خوبی شده ولی کلا همه چی عجیب شده ! رفتم دم صدا سیمای تهران یه بنده خدایی نشسته بود رو چمن داشت اورانیوم غنی می کرد ، اونور هم پسره جلو پارک علت داشت با اسکیت برد ویراژ میداد ، اصلا یه وضعی ! و اما بحث دلچسب و گیرای جادو ، بنده هیچ اطلاعی ازش ندارم ولی کلی کتاب کمیاب مثل ۷۴ دیو ، خود هیپنوتیسمی ، احظار Goblins & Demons ، و … که از حوصله ی این مقاله خارجه و اجازه ی گفتنش رو ندارم رویت شده ، در کل سمت Dark magic نرید ، ببخشید سر درد دادیم ، شب همگی به خیر ..

  48. چرا زور میزنین اونی که تهرانه دفتر مرکزی یا وزارتخونس وگرنه مدرسه دارالجادوان سه جا بیشتر نمیتونه باشه
    کوه های البرز سمت مازندران
    کوه های زاگرس احتمالش خیلی کمه
    و کویر لوت که در اون صورت تمریناتی برای مسابقات دریایی ندارن
    هون گزینه اول محتمل تره چون حتی فردوسیم گفته

    1. من می گم شاید تو ایران باید بیست سالگی بریم هاگوارتز
      چون اگه یادتون باشه خواهر فلور هفت سالش بود می رفت
      کرام هجده سالش بود می رفت

    2. به قول رولینگ، اون نامه به دست همه ما رسید. ما همه با هم به هاگوارتز رفتیم و هفت سال تمام سر کلاسهای هاگوارتز نشستیم، توی راهروهاش قدم زدیم. توی سرسرای بزرگ نشستیم و به سخنرانیهای دامبلدور گوش دادیم. کوییدیچ بازی کردیم. به کلبه هاگرید سر زدیم و یواشکی به جنگل ممنوع رفتیم.
      ما همه با هم به هاگوارتز رفتیم.

    1. جالبه زده وزارت سحر و جادوی تهران دقیقا کجاست؟
      ولی اصلا حرفی از جاش نزده جز اینکه گفته تو تهرانه
      بچه ها اگه کسی میدونه وزارت سحروجادوی ایران دقیقا کجاست خبر بده
      من با رییس بخش ارتباطات جادویی کار دارم
      ارتباطشون با مشنگ ها زیاد خوب نیست!

  49. نامه من که گویا تو راه دست مادر عزیزم افتاده و احتمالا اونو قایم کرده که دستم بهش نرسه :-|:-| ولی جدا از شوخی به نظر من جادوگری وجود نداره .نه اینکه نداشتع باشه ها … ولی هر کسی نمیتونه و از هر صد میلیون آدم یک نفر قابلیتشو داره که احتنالا از نیروهای ماوراء طبیعه استفاده می کنه که خب تو اسلام کلا حرام و کفره . من ترجیح میدم یه ماگل باشم و توی مدرسه های ماگلی برای امتحان  شیمی خرخونی کنم تا برم ببینم معجون مهر گیاهو چجوری میسازن !

  50. کاملا درسته , اینجا ایران است (:(……
    جای شادکامیه که اگرهم اون دفتردار پیر مرد و کسی تا اخر دنیا هم از اون نامه باخبر نشد , شما میتونید به بریتانیا مهاجرت کنید و یا اینکه اگر خیلی روحیه ی گریفندوریه شجاع و روحیه ی اسلیترینیه جاه طلبی دارید که هرچیزو بخواید به دست میارید , پس شما میتونید تا اخر عمر دنبال هاگوارتز ایران باشید :|| یا در این راه جان به جان افرین تسلیم میکنید و یا اینکه اون رو پیدا میکنید و به ماهم خبر میدید……

  51. چه شروع کوبنده ای داشت این مقاله:
    “اگر مثل هر آدم سالم و طبیعی دیگری، هری پاتر خوانده باشید”
    خوشم اومد :-)

  52. اتفاقاً منم اون موقع که هری پاتر میخوندم و حتی تا همین الان که رولینگ حواشیش رو گسترش داده دائم میگفتم خوب میشد که رولینگ همونطور که در مورد جادو در کشورهایی دیگه غیر از انگلیس(مثل فرانسه و روسیه در جام آتش و آمریکا در جانوران شگفت انگیز)نوشته در مورد جادو در ایران هم مینوشت اما تا این فکر به ذهنم میومد به خودم میگفتم با شرایط خاص ایران رولینگ بخواد هم نمیتونه این کار رو بکنه چون در این صورت ممکنه به تریپ قبای آقایون بربخوره و رولینگ بیچاره رو کافر و واجب القتل اعلام کنن!!!

  53. این چیزایی که ما میخونیم واس کنکور روزی ان صد ساعت کم از امتحانات سمجشون نداره احتمالا دفتر وزارت تو سازمان سنجشه?

    1. اتفاقا من خودم بار ها هر جلد هری پاتر رو خوندم بلکه یه مطلبی از یکجای مشخصی پیدا کنم ولی در نهایت فقط فهمیدم که وزارت سحر و جادو وسط لندنه
      خود رولینگ شخصا سعی میکنه از جایی اسمی نیاره ،ولی کسایی مثل من که امید دارن روزی به هاگوارتز بریتانیا یا هر جای دیگر برن هر طور شده سعی میکنن یک جایی پیدا کنن

      1. دوستان عزیز چی میزنید؟?
        من نمیگم جادوگری وجود نداره ولی اینکه تو ایران باشه و ۱۳ سالگی نامه ب دستتون برسه و… واقعا یچیز مزخرفه و کاملا معلومه دارن سرکارتون میذارن
        واقعا هم خنده ام میگیره ب اونایی ک این حرفو باور کردن!

  54. میگن برا ورود ب مدرسه جادوگری باید کنکور بدین تو ایران با تدریس خصوصی ….. میتونین دی وی دی های تدریس خصوصی استاد دامبلدور – مک کوناگال و بقیه رو تهیه کنید تا به درصد سه رقمی و زیبای ۱۰۰ برسید ……. با دامبلدور طلسم هارو در سه روز صد بزنین …. دیگر نگران معجون ها نباشید همایش جمع بندی معجون ها با اسلاگهورن!!!!

    اگه ایران هاگوارتز داشت اینطوری میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. بچه هاداخل یکی ازموزه های تهران تالارهای مخفیی هست که راهش به مدرسه ی هگوارتزاست.
          اگرچوب دستی میخواهیدازفانتزیو یاکافه ی پلتفرم میتونین بخرین بچه هااگه فهمیدین کدوم موزست
          لطفابمنم بگید.?????

    1. سلام من دوازه سالمه
      ولی کو نامه
      اگرم آدم بخواد بره اونی که تو لندن داره خاک میخوره پدر مادر اخیار دارن که نمیشه
      وقتی که مستقل شدیم که دیگه سنمون گذشته برا این کار?
      پس
      ییییییککککککیییی بگه اینننن نننااامممهههه رو از تووو کدددوم گوووووووری درارم یا حد اقل یه آدرسی چیزی ???????
      لطفا بگیننننننن????

  55. دیگه اسم مدرسه ما هاگوارتز که نخواهد بود ?? حیوانات جادوییمونم ما خودمون سیمرغ و هما داریم که جناب فردوسی زودتر از نیوت پیداشون کرده و توصیف کرده ??

  56. ریدن بابا اینجا بخور بخوره نامه منم عین بز خوردن گوسفندا من ۱۴ساله منتظرم اگه برم مدرسه حتما برگه جابجایی میگیرم برم هاگوارتز اینجا اساتیدخوبی نداره خخخ بریم یادی از پروفسور دامبلدرو بزرگ کنیم

  57. وای ییییییی واقعاً یعنی ممکنه نامم گم سده باشه بتید یه سال پیش دستم میرسید ولی امید وا رم هرچه زود تر برسه??

    1. بله!صد درصد!شما یه سری به پست بزن یک استعلامی بگیر
      توی ایران نامه ها با پست فرستاده میشن که مشنگها شک نکنن.برای منم نامه از طریق پست اومد ولی روی نامه ها یک نوع خاصی زا افسون فراموشی گذاشته شده.غیر حادوگر بهش دست بزنه فوری یادش میره.

      1. میتونم بپرسم شما چند سالتون بود که براتون نامه اومد ؟؟؟
        منو دوستام ثانیه شماری میکنیم که برامون نامه بیاد !؟
        استعداد جادوگری دقیقا چجوریه؟؟؟

  58. من خودم امسال سال آخرمه. شاید باورتون نشه ولی رستم هم یه جادوگر بود. ما تو مدرسمون شاهنامه جزء دروس تاریخ جادوگریمونه.
    اینجاهم جادوگرا به جای قسم خوردن به ریش مرلین به بازو های رستم قسم میخورن.

  59. اگه نامه ی من داره توی ی دفتر دار پیر خاک می خوره بهتره خیلی زود دست به کار شه که پیداش کنه چه خوب میشه که خودم قبل بیست ساله گی البته

  60. در آینده توسط خواندن خاطرات یه بنده خدا متوجه خواهید شد جادو توی ایران چه فرق های عظیم و حتی پیشرفته ای با غرب ۲۰۰ ساله داره
    جادوگر های توی ایران برای حفظ خودشان اسمشان را عوض کردن حرفی از جادو نمی زنن ولی کلی علم دارن، طبق اطلاعات بنده مدرسه ای توی ایران نیست و خصوصی تدریس می کنن، بر خلاف نوع غربی این جادو گران ارتباط مستقیمی با ماگل ها دارن و گاهی کمک حالشان هستن، شاید همین حالا یکی شون داره به چشمات نگاه می کنه و یا توی تلگرام باهات چت می کنه، فن های جادوی ایران عجیب غیره منتظره هستن، فرای ورد خوانی و طلسم نوشتن هست، جادو هایی که به حواس مربوطن، شاید شده یکدفعه کنارتون یک شیر یا یک ببر رد شده، اگر همچین چیزی دیدید احتمال زیاد شما ویژگی های جادو گری دارید که جادو حواس از خواص اونه، معجون ها هم که دیوونه وارن، راستی اصلا می دونستین ساخت یک قالی پرنده چقدر سخت تر از چوب دستیه؟ کلی حرف توی این قالیچه است که شاید بعد از خوندن این خاطرات حالتون رو خوش کنه یا خودتون رو کشف کنید، هویت یک جادوگر ایرانی، ببخشید زیاد پر حرفی کردم، یکی دو سالی صبر کنید تا مجوز هاش جور بشه، تا این خاطرات رو وزارت سحر و جادوی تهران اجازه انتشارش رو بده، فعلا بدرود.
    اها راستی در مورد موجودات عجیب ایران حتی فکرش رو هم نمی کنید، دعا کنید مجوز بده وزارت سحر و جادو.
    یا حق

  61. من سه سالی اونجا درس خوندم
    سه ترم مشروط شدم،منو انداختن بیرون،آدرسشم میدونم کجاست ولی نمیگم،طبق قانون راز داری
    یه شش واحدی جنین شناسی و کرّه شناسی موجودات جادویی (معادل همون اطفال و نوزادان دانشجویان طب مشنگا که اتفاقا اونم ۶ واحده) داشتیم،خیلی سخت بود،اونم افتادم
    خلاصه نذاشتن ادامه تحصیل بدم
    ولی هرکی دوست داره بهم پیام بده خودمون بریم یه مدرسه ی غیر انتفاعی ای چیزی بزنیم،الان وزارت سحر و جادوی ایرانم راحت مجوز میده به موسسات خصوصی

  62. پس با این حساب مدرسه جادوگری ایران مثل مدارس و دانشگاهای ماگل هاش بیشتر درساش تئوریه و خبری از درسای عملی نیست!…من ترجیح میدم بعد اینکه به هر طریقی نامم بدستم رسید انتقالی بگیرم برم هاگوارتز! :)))

    1. سلام مونا ببخشید میخواستم ازت راهنمای بگیرم میشه اگه میشه به ایمیلم پیام بده خوش حال میشم جوابمو بدی.ممنون.arshiaomrani.platform@gmail.com

  63. چقدر من وقتی بچه بودم دوست داشتم برام نامه بیاد برم هاگوارتز :( و متاسفانه اون موقع ایران نبودم و نمیتونم بگم نامه توی راه گم شده :( خیلی سخت بود بردم پذیرفتن این که یه مشنگ بدون جادو هستم

  64. خود واژه magia و بعدا واژه magic از واژه مغ یعنی طبقه روحانی ایرانی از زرتشت که تا عصر ساسانی حیات و فعالیت داشتند برگرفته شده است. مغان در عصر باستان نماد خردورزی و دانش آموزی بودند و برای یونانیان این مغ ها برای مردمانشان هم روحانی بودند هم حاملان اندیشه. در اندیشه مسیحیت این سه مغ بودند که ستاره ای در آسمان دیدند و برای تولد حضرت مسیح سفر کردند. به کتاب تعالیم مغان پرفسور زنر ترجمه فریدون بدره ای نشر توس رجوع کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *