رولینگ / فرزند نفرین شده

جی.کی.رولینگ: با فرزند نفرین شده، داستان زندگی هری پاتر دیگر تمام شد

دیروز ویدیوی مصاحبه‌ی جی.کی.رولینگ با شبکه تلویزیونی CBS امریکا را در این خبر منتشر کردیم و بخش‌هایی از این مصاحبه را هم به فارسی ترجمه کردیم. از آن‌جایی که این یک مصاحبه‌ی یک ساعته بوده و در برنامه‌ی تلویزیونی تنها قسمت‌هایی از آن پخش شد، متن کامل مصاحبه‌ای که در سایت CBS‌ قرار گرفته، نکات جالب دیگری هم در خود دارد.

علاوه بر صحبت‌های قبلی جی.کی.رولینگ که اینجا منتشر کردیم، او همچنین تایید کرد که ادامه‌ی فیلم‌نامه‌های مجموعه‌ی سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز» را خواهد نوشت. همان طور که قبلا گفته بودیم، این مجموعه پنج قسمتی خواهد بود و تا الان جو دو قسمت از آن را به پایان رسانده است. علاوه بر این او گفت که قرار است کتابی برای کودکان در آینده منتشر کند و همچنان به نوشتن رمان‌های جنایی استرایک نیز ادامه خواهد داد.

ضمنا، نویسنده‌ی هری پاتر اعتراف کرد که هری پاتر و فرزند نفرین شده قطعا آخرین بخش از زندگی هری است و رولینگ حداقل تا آخر عمر خود، دیگر هیچ داستانی در مورد هری نخواهد نوشت.

مارک فلیپس: در آینده، اگر قراره دیگه از پاتر کاری ارائه ندی، سوالی که پیش میاد اینه که چیکار میخوای بکنی؟

جی.کی.رولینگ: خب، قطعا کتاب‌های بیشتری از استرایک در دست نوشتن دارم. یک کتاب کودکان دیگه هم هست که در مقطعی دیگر منتشر میکنم. قصد دارم همچنان به نوشتن فیلم‌نامه‌ها ادامه بدم، چون واقعا ازشون لذت می‌برم. چندتا ایده‌ی دیگه هم هست، در کل خیلی کار برای انجام دادن دارم.

و در مورد تمام کردن داستان هری با فرزند نفرین شده گفت:

جی.کی.رولینگ: حالا دیگه داستان هری تموم شده. دیگه تمومش کردم. نیاز داشتم که برای نوشتن «۱۹ سال آینده» متقاعد بشم و واقعا هم خوشحالم که متقاعد شدم، چون واقعا به این نمایش افتخار میکنم. اما نه، دیگه قرار نیست رفتن پسر آلبوس به هاگوارتز رو ببینیم. حداقل نه تا وقتی که من زنده هستم. (می‌خندد) صد سال دیگه اگه کس دیگه‌ای جای من همچین چیزی بنویسه، روحم میاد سراغش و گرفتارش میکنه.

اما اگه راه رو برامون باز نگه دارن، خوش‌حال میشیم نمایش رو به کشورهای مختلف ببریم، چون میدونیم خیلی‌ها در جاهای دوری هستن و همیشه میگن که نمیتونن بیان لندن و نمایش رو ببینن. برای همین خیلی دوست داریم تا جایی که ممکنه، اکثر مردم بتونن ببینن.

برای مطالعه‌ی بقیه صحبت‌های جی.کی.رولینگ با ترجمه‌ی فارسی و دیدن ویدیوی این مصاحبه، لطفا به این لینک در دمنتور مراجعه کنید.

34 دیدگاه برای “جی.کی.رولینگ: با فرزند نفرین شده، داستان زندگی هری پاتر دیگر تمام شد

  1. یا مثلا ببینم هری استاد دفاع جادوی سیاه شده و مثلا هرماینی داره بخش مهجون سازی و تدریس میکنه و نویل استاد گیاه شناسیه . واقعا خیلی میتونست بعد از یادگاران مرگ گسترش بده قضیه رو . و من اون بچه دار شدن و ازدواج آخرشو واااقعا نپسندیدم خیلی زود بود … زود نشونمون داد ینی .

  2. بتظر من اون ۱۹ سال بعد رو نباید مینوشت اصلا … داستان رو خراب کرد . من به شخصه دوست داشتم داستانای طول او ۱۹ سال رو برامون به تصویر بکشه . یا مثلا سوروس رو برگردونه . خیلی زیادی زود بچه دار شدن و ازدواج کردنشونو نشونمون داد من نپسندیدم اون انتهایی که برای داستان ساخت .

  3. سلام ? از نظر من کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده بسیار کتاب باحال و قشنگ بود و من عاشقش شدم ولی خوب اینکه شخصیت های هری پاتر اخلاقشان عوض شده کمی بد است اما خوب این کتاب مشخص میکند که مثل کتاب های دیگه بی ارزش نیست و نشون میده که با گذشت زمان حتی هری پاتر هم فرق میکند . اینکه یه پاتر وارد گروه اسلیترین بشه عجیبه ولی درکل این کتاب نشون داد که قابل پیش بینی نیست . هری پاتر ۹ کار بسیار زیبایی بود ولی بهتر بود که اصلا حرفی درباره هری پاتر و فرزندانش نمی شد و یا کمی ادامه پیدا میکرد و اینکه خانم رولینگ میخواد دیگه این کتاب رو ادامه نده خیلی بده چون داستان بدون معنی خاصی تمام شد . در کل کاش کتاب هری پاتر ۱۰ هم نوشته میشد . ممنون از کتاب هری پاتر ۹ و از خبر اینکه هری پاتر ۱۰ نوشته نمیشه واقعا ناراحت شدم . ممنون و خداحافظ. ?

  4. من که ترجیح میدم تو یادگاران مرگ استاپ کنم برای همین نه فیلم فرزند نفرین شده رو میبینم نه کتابشو میخونم
    به نظرم بهتره رولینگ بیشتر بره تو کار قبل هری پاتر
    بعدش خیلی جالب نمیشه
    و اینکه اگه جای رولینگ بودم سایت پاترمور رو گسترش میدادم و کتاب های هاگوارتز رو مینوشتم مثل کتاب ورد ها و …
    و فیلمشونو
    دقیقا مثل جانوران شگفت انگیز
    و اینکه واقعا دلم میخواد اصلا به فرزند نفرین شده فکر نکنم و صادقانه میگم هری پاتر از نظر من استاپ شده

  5. دیدگاه *
    شما را رو نمیدونم ولی من کسی هستم از نسل هری پاتر.
    اونقدر هشت گانه هری پاتر رو نگاه کردم شبا خوابس رو بطور فول. اچ دی میبینم??
    کاش رولینگ داستان هری پاتر رو ادامه بده ولی نه مثل فرزند نفرین شده یه مزخرف?
    مثلا زندگی هری تو جامعه جادوگری.
    یا هری پاتر جانشین دامبلدور بشه.
    یا داستانی دیگه از هواگوارتز که صد سال بعد از هری پاتر رو نشون میده و مشنگ ها دارند یواش یواش نزدیک میشند به دنیای جادوگری.
    هزاران قصه و داستان وجود داره. حیف که تو ایران زندگی میکنم و نمیشه بطور آزاد کتاب های مثلا غیر اسلامی نوشت? دلم میخواد یکی دیگه داستان هری یا غیر هری رو ادامه بده. فقط ادامش بده. ❤❤❤❤

    1. شما داری اولین قانون رو زیر پا میزاری ???
      پس کپی رایت چی ؟! هرکس که بخواد که نمیتونه داستان یکی دیگه رو ادامه بده!

  6. فرزند نفرین شده واقعا افتضاحه
    یه پاتر اسلایترینی??
    یه دراکوی در حال مرگ از عذاب تنهایی????
    یه هرمیون بدون فکر کردن و پیش بینی??
    یه رون دیوونه و خنگ?
    یه جینی زورگو??
    یه مالفویه مهربون و عاشق??(اونم عاشق کی؟یه ویزلی)?
    یه ریدل که پاتر اسلایترینی عاشقشه??
    و از همه بدتر یه هری شکست خورده?????
    یادگاران مرگ که کامل توسط خانم بولینگ نوشته شده(نه جان تیفانی و جک تورن )یه پایان تمام عیار و در اوج برای هری پاتر ‘بهترین داستان دنیا’بودش

    1. چه اشکال داره که یه پاتر اسلایترینی بشه مگه هرکس جز اسلایترینه ادم بدیه!!! اگه دراکو هم عاشق باشه چه عیبی داره !!! رون هم اصلا خنگ نبود !! جینی هم به عنوان یک مادر رفتارش کاملا طبیعی بود !!!مگه عشق حد و مرز میشناسه که یه مالفوی عاشق یه ویزلی نشه ؟!!! البوس هم نمیدونست دلفی دختر ولدمورته !!!! هری شکست نخورده بود فقط سردرگم بود !!!

  7. آره دیگه بسه هری پاتر هر چند خیلی خیلی فیلم قشنگ و دلنشینی بود ولی باز اگه بخوان بسازن زیاد جالب نمیشه برای من هری پاتر تو یادگاران مرگ تموم شد ولی این که اومدن هری پاتر و فرزند نفرین شده رو ساختن باید اسمش رو هم تغییر میدادن چون دیگه درباره ی هری نیست درباره ی پسرشه (آلبوس سوروس)
    ولی خداییش هری خیلی برای انتخاب اسم پسرش بی سلیقه گی کرده ها

  8. هری پاتر نباید با یادگاران مرگ تموم بشه و همینطور توی فیلمش هم فقط یه تیکه از۹۱سال بعد رو نشون داد و اگر هری پاتر فرزند نفرین شده رو حساب نکنیم که نباید حساب کنیم رومینگ باید یک کتاب بنویس و بعد به هری پاتر پایان بده.

  9. سلام دوستان.
    ببینید آخر هری پاتر و یادگاران مرگ فقط یه صحنه از ۱۹ سال بعد رو دیدیم. اگه این نمایش نامه مزخرف رگ درنظر نگیریم باید یه کتاب دیگه درباره ۱۹ سال بعد منتشر بشه و حالت کلی زندگی هری رون و هرماینی مشخص بشه البته درقالب یک داستان جذاب نه اینکه بچه ولدمورت میاد و…
    فقط اینو بگم رولینگ هنوز یه کتاب فقط یه کتاب به هری پاتر بدهکار هست.

  10. واقعا رولینگ منو ناامید کرد…یعنی چی دیگه نمینویسم…باید نحوه ی شکل گیری Hogwarts و…یه جورایی پیش درآمدی به Harry potter مینوشت.

  11. به نظرم خیلی از طرفدار ها فرزند نفرین شده رو قبول ندارن. مثل من و بقیه دوستان عزیز. چون داستانش نسبت به مجموعه رولینگ خیلی ضعیف بود. فرزند داشتن ولدمورت مسخره ترین و مضحک ترین ایده ی ممکن بود که میتونست وجود داشته باشه. اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟ رولینگ! آخه تو چرا قبول کردی؟ تو کل داستانی که از هری خوندم ولدمورت دور خودش حصار انزوا و تنهایی کشیده و به هیچ کس اهمیت نمیده. این فن فیکشن واقعا خوب نبود. فقط یه تصور معمولی بود که زیاد هم دوست داشتنی نبود. همین!
    داستان هری با یادگاران مرگ تموم شد! والسلام!

    1. بنظر من فرزند داشتن ولدمورت ایده ی بدی نبود
      دور از انتظار هم نبود اگر کتابای هری پاتر و خونده باشید ولدمرت همیشه ارزش زیادی برای بلاتریکس قائل بود وقتی هم بلاتریکس به دست مالی ویزلی کشته شد خشم خیلی زیادی نشون داد ک میتونه توجیه این باشه ک چون اون مادر بچش بوده ناراحت شده
      تازه اون فقط برای اینکه وارثی از خودش بجا بزاره و قدرتش رو کسترش بده بچه دار شده نه تز روی عشق و مجبت

  12. هری پاتر با یادگاران مرگ تموم شد ، من فرزند نفرین شده رو به هیچ وجه قبول ندارم به نظرم فقط ذهنیت عاشقان هری و دنیای جادویی رو خراب کرد، هر کاری بهتره در اوج تموم بشه

  13. برا من ک با یادگاران مرگ تموم شد

    ب نظر من مثل ارباب حلقه ها جی بیاد پیش درامد داستان و بسازه خیلی قشنگ تره…ب نظر من ایده جالبی نیست…

    میتونه داستان رو تووو نحوه ایجاد هاگوارتز…زندکی نامه هرکدومشون یا زندگی نامه هگریت

    منظورم اینه ک مثل هری پاتر ک واقا توو دوره من یک داستان خیلی خاص بود و برای این نسل جرقاله بسازه…

  14. بجای این حرفا از دوستان دمنتوری میخوام فیلم غریب وتجربی‏‎ ‎‏ ‏a ghost story(2017)‎رو حتما ببینید.باورکنید تا مدتها ذهنتون رو درگیر میکنه

  15. واقعا” نمی دونم که رولینگ چی توی اون نمایشنامه دیده ،
    اگر می خواهید یک فن فیکشن قوی بخونید ، کتاب مرئی نامرئی رو دانلود بکنید درباره جینی نوشته شده توسط یک نویسنده خارجی ، فوق العاده است

  16. من هم همین نظر رو دارم ، ۱۹ سال بعدی که در کتاب یادگاران مرگ نوشته شده بود رو به عنوان پایان داستان قبول دارم و آن فیلم نامه کذایی رو هم از ذهنم بیرون کردم .
    حق هری ، هرمیون و رون این نبود که اون اراجیف رو بهشون نسبت بدیم

  17. جی.کی.رولینگ یکی از روح های آینده ی هاگوارتز :)) :)) :)) :))
    البته این شوخیه امیدوارم عمر طولانی داشته باشن

  18. رولینگ راست گفته ! همین فرزند نفرین شده هم تا حدودی اضافه بود … دیگه نیازی نیست واسه زن گرفتن آلبوس و بچه دار شدن اسکورپیوس داستان بنویسیم ! هر چی بیشتر یک داستان ادامه پیدا کنه آبکی تر میشه و فقط خمیر پیتزا بهش میزنن که داستانو کش بدن ! یادگاران مرگ ، آخرین هری پاتر هست و خواهد بود .

  19. ما که به جز یادگاران مرگ داستانی دیگه به عنوان داستان آخر از هری به رسمیت نمیشناسیم….
    داره میگه”واقعا به این نمایش افتخار میکنم.”
    !!! ذکی!!!

    1. دوست عزیز. به عنوان یک طرفدار به این قضیه نگاه نکن
      بارها و بارها قبلا گفتم که این نمایش یه درآمد و یه سودی برای بعضی اشخاص داره و رولینگ اگه بگه این نمایش مذخرفه توی دو تا دردسر میافته: ۱- اولا طرفدارها بهش می پرن که اگه مذخرف بود پس چرا قبول کردی؟ ۲- اون کسانی که از این نمایش سود می برن دیگه سودشون قطع میشه چون خود نویسنده این نمایش رو کوبونده.
      به نظرم این نمایش نامه رو به رولینگ تحمیل کردن. ولی با این حال اون قدرتش رو داشت که قبول نکنه و متاسفانه این اشتباهش بود. اینکه قبول کرد ….
      ممنون

  20. از همون اولین باری ک هری پاتر رو خوندم خیلی از داستان و سبک نگارش و کلن همه چی این سری خوشم ولی واقن هیچ وقت نتونستم ذره ای به رولینگ علاقه پیدا کنم……….
    ای کاش هری پاتر رو یکی دیگ مینوشت…………….
    البته نمیتونم اینو بگم اگه من جای رولینگ بودم اینقدر خودپسند نمیشدم…..

    1. این مثل اینه که بگی من از کتاب گلستان خوشم میاد ها ولی کاشکی حافظ نوشته بودش !!!???
      عزیزم اگه جی کی رولینگ نبود هری پاتری هم نبود??????

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *