رولینگ / فرزند نفرین شده

دو خبر جدید از فرزند نفرین شده: جایزه کتاب پرفروش سال و اجرای نمایش در برادوی امریکا

«رولینگ» در میان برندگان جوایز کتاب بریتانیا

جایزه ادبیات داستانی سال بریتانیا به «سارا پری» نویسنده «مار اِسِکس» رسید و «جی.کی. رولینگ» با نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» توانست جایزه کتاب پرفروش سال را از آن خود کند.

«رولینگ» که از ثروتمندترین نویسندگان جهان شمرده می‌شود، همچنین به خاطر کمک شایانش به بازار فروش کتاب مورد تقدیر قرار گرفت. «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» هم که اولین سال انتشارش را تجربه می‌کرد، به دلیل موفقیت در فروش و تاثیر گسترده‌ای که بر بازار کتاب گذاشته، به عنوان برنده بخش کتاب پرفروش سال معرفی شد.

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را هشتمین اثر از مجموعه «هری پاتر» می‌دانند اما در واقع این کتاب یک نمایشنامه است که اقتباس آن در تئاتر «وست‌اند» لندن روی صحنه است. این نمایشنامه بر اساس داستانی از «رولینگ» و به قلم «جک تورن» و «جان تیفانی» نوشته شده و داستان دوقسمتی آن ۱۹ سال پس از شکست «ولدمورت» از «هری» را روایت می‌کند. این اثر ابتدا قرار بود فقط در قالب یک نمایشنامه اجرا شود، اما از آن‌جایی که بسیاری از طرفداران امکان دیدن این نمایش را نداشتند، «رولینگ» در نهایت تصمیم گرفت متن نمایشنامه را در دنباله هفت رمان قبلی خود به چاپ برساند. این نمایشنامه در قالب هشتمین کتاب از مجموعه نوشته «جی. کی. رولینگ» از روز ۳۱۱ جولای منتشر شد و در عرض سه روز رکورد سرعت در فروش کتاب طی یک دهه اخیر را شکست.

هری پاتر و فرزند نفرین‌شده به برادوی می رود

تیم تولید و اجرای نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» اعلام کرد که این اثر را در بهار سال ۲۰۱۸ (۲ اردیبهشت ۹۷) در برادوی آمریکا روی صحنه خواهد برد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایش ۲ قسمتی «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که رکورددار جوایز معتبر «اولیویه» انگلستان است، در تئاتر برادوی ایالات متحده آمریکا نیز به صحنه خواهد رفت.

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» قرار است در بهار سال ۲۰۱۸ در برادوی به صحنه برود.

بلیت های این نمایش از اولین روز پیش فروش در وست اند لندن به طول کامل فروخته شد. قرار است به زودی بلیت های تخفیف دار اجرای «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در بهار ۲۰۱۸ در نیویورک نیز از طریق سایت نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» به فروش برسد.

جان تیفانی کارگردانی نمایش ۲ قسمتی «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را بر عهده دارد.

منابع ترجمه خبرها: بولتن نیوز و خبرگزاری مهر

4 دیدگاه برای “دو خبر جدید از فرزند نفرین شده: جایزه کتاب پرفروش سال و اجرای نمایش در برادوی امریکا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.خانه‌های ضروری مشخص شده‌اند *